مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: در راستای فعالیتهای زیست محیطی، پنج دستگاه حفاری در این شرکت به فناوری مدیریت پسماند مجهز شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ حمید بورد از تجهیز پنج دستگاه حفاری در گستره عملیاتی این شرکت به فناوری مدیریت پسماند (ZERO DISCHARGE) با هدف حفظ محیط زیست و کنترل آلاینده ها خبر داد و اظهار کرد: تعداد این سیستمها تا پایان سال تا هفت دستگاه قابل افزایش است.
بورد اظهار کرد: با استفاده از این فناوری تاکنون 35 حلقه چاه به روش مدیریت پسماند در میادین اهواز، آزادگان و آب تیمور حفاری شده که با کاربرد این سیستم حجم پسابهای تولید شده کنترل و از عدم تبادل آلایندگی کنده های حفاری با محیط  اطمینان حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب درباره دیگر فعالیتهای زیست محیطی این شرکت گفت: در مناطق نفتخیز جنوب 15 واحد نمکزدایی فعال است و در زمان حاضر تمامی پساب‌ نمکزداییها جمع آوری و به 36 حلقه چاه دفعی تزریق می شود.

وی در باره اقدامات این شرکت در زمینه جمع آوری گازهای همراه توضیح داد: هم اکنون حدود 92 درصد از گازهای همراه نفت استحصال شده در محدوده عملیاتی این شرکت جمع آوری می شود که بخشی از آن به مصرف داخلی و بخش دیگر به میدانهای نفتی تزریق می‌ شود.

بورد اضافه کرد: همچنین برای جمع آوری مابقی گازهای همراه نفت پروژه هایی تعریف شده که در مراحل مختلف اجرایی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ایجاد فضای سبز در اطراف تاسیسات تولید نفت و گاز با کاشت یک میلیون و 160 هزار اصله درخت و اجرای پروژه تثبیت شنهای روان اطراف آنها را از دیگر اقدامات زیست محیطی این شرکت برشمرد.

وی تصریح کرد: مناطق نفت خیز جنوب یکی از شرکتهای پیشرو در حفاظت از محیط زیست است و در این زمینه گواهینامه های بین المللی مدیریت کیفیت، مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای و محیط زیست را کسب کرده است./ب


برچسب ها: تجهیز ، حفاری ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.