از سال گذشته تاکنون هفت هزار و 500 هکتار از اراضی استان برای انجام آبیاری تحت فشار اعلام آمادگی کردند که تاکنون در2هزار و500 هکتار از مزارع خراسان جنوبی آبیاری تحت فشار اجرا شده است

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ رئیس جهادکشاورزی خراسان جنوبی توسعه روستاها را نیازمند به اشتغال دانست و تصریح کرد: در این راستا برای کشاورزان تسهیلات با سود کم بهره هفت درصد اعطا می شود.

هادربادی با اشاره به اجرای طرح توسعه بخش کشاورزی و اختصاص اعتبارات ویژه در این زمینه به استان، گفت: هم اکنون طرح های خرد کشاورزی در اولویت بوده و منافع دریافت این تسهیلات به کشاورزان خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین طرح های کلان اشتغالزای کشاورزی نیر در استان در دست اجرا و پرداخت تسهیلات است.

هادربادی با اشاره به اینکه این تسهیلات به 120 عنوان شغلی کشاورزی در استان پرداخت می شود، افزود: دهیاران باید بیش از پیش در بین مردم اطلاع رسانی کنند تا از این فرصت برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی روستائیان استفاده شود.

رئیس جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه احداث محلات دامداری پرهزینه بوده و توجیح اقتصادی ندارد، یادآور شد: هزینه راه اندازی هر محله دامداری دو میلیارد تومان بوده و درآمد خاصی نیز نصیب دامداران نمی کند./س

برچسب ها: آبیاری ، تحت ، فشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.