معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: پزشك خانواده برنامه ای است که با اجراي آن تحولي بزرگ و اساسي در سيستم سلامت جامعه بوجود می آيد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دكتر موگهي گفت: بعد از اجرای سيستم شبكه های بهداشت و درمان در روستاها و مناطق مختلف بعد از انقلاب اسلامي كه باعث ايجاد تحولي بزرگ در سيستم سلامت كشور شد برنامه پزشك خانواده دومين برنامه است كه با اجراي آن تحولي بزرگ و اساسي در سيستم  سلامت جامعه بوجود آيد.

وی با بيان اين مطلب كه نسخه 02، نسخه تكميل شده و پيشرفته 01 است كه پس از بررسي ها و رفع معايب و اشكالات آن ارائه شده است افزود: اجراي اين برنامه ضمن برقراري عدالت در جامعه باعث دسترسي آسان و سريع همه افراد جامعه به خدمات بهداشتي درماني خواهد شد.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز در پايان ضمن بيان اين نكته كه برنامه پزشك خانواده جزء شاه كليدهاي حل معضلات سلامت كشور است، گفت: استان خوزستان آمادگي خود را جهت اجراي نسخه دوم اين برنامه اعلام كرده است و ما منتظر بازديد گروه ويژه وزارت بهداشت و درمان از استان هستيم كه پس از تاييد امكانات و شرايط، آن را اجرا خواهيم كرد.

پزشك خانواده انقلابي در برنامه هاي بهداشتي و درماني خواهد بود

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي اهواز گفت: پزشك خانواده انقلابي در برنامه هاي بهداشتي و درماني خواهد بود.

بر اساس این گزارش، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز ضمن بیان این مطلب گفت: استان خوزستان جزء استان هايي بوده است كه برنامه پزشك خانواده را به عنوان بيمه روستايي در سال 1384 در نقاط روستايي و شهرهاي زير 20 هزار نفر انجام داده است و سپس اجراي آن را در شهرهاي زير 50 هزار نفر داشته ايم كه بدليل اينكه پايلوت كشوري هستيم نسبت به بقيه استان ها جلوتر هستیم.

دكتر مهدي اقتصاد ادامه داد:  در حال حاضر مشغول اجراي آن در شهرهاي زير 100 هزار نفري هستيم  و همزمان در حال برنامه ريزي براي اجراي آن در شهرهاي بالای 100هزار نفر  هستيم.

رئيس مركز بهداشت استان خوزستان ضمن بيان اين مطلب كه برنامه پزشك خانواده انقلابي در برنامه هاي بهداشتي و درماني  خواهد بود، گفت: اين برنامه كاري است عظیم که انشالا با همت تمام دست اندرکاران سلامت و همچنین مردم به نتایج مثبت خواهد رسید./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار