50 درصد از بودجه بيماري هاي صعب العلاج از ابتداي امسال تاکنون به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي تخصيص يافته است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي در حاشيه بهره برداري از چند طرح بهداشتي در بوشهر گفت: معاونت حوزه راهبردي رياست جمهوري قول داده است که 100 درصد  اين بودجه تخصيص يابد.

خانم دستجردي افزود: داروهاي بيماران صعب العلاج و سرطاني بايد با يارانه دارويي وارد کشور شود که تاکنون 78درصد يارانه اين بخش تخصيص يافته است و بايد بيش از 100درصد تخصيص يابد.

وي گفت: داروهاي ساخته شده وارداتي  دو و سه دهم تا سه و هفت دهم درصد مجموع داروهاي کشور را شامل مي شود و نرخ ارز مرجع براي داروهاي وارداتي از 10هزار و 500 ريال به 12هزار و 260ريال افزايش يافته است و براي اين که اين تفاوت قيمت هزينه دارو را گران نکند بايد يارانه آن بيش از 100درصد تعلق گيرد.

دکتر دستجردي افزود: اجازه نمي دهيم افزون بر تغييرات نرخ ارز، افزايش قيمت ديگري در دارو ايجاد شود زيرا بايد از جيب مردم خارج شود.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي همچنين در خصوص اجراي طرح پزشک خانواده گفت: براي اجراي طرح پزشک خانواده به هشت تا 9هزار ميليارد ريال اعتبار نياز است.

دکتر دستجردي گفت:طرح پزشک خانواده از سوي پنج دانشگاه علوم پزشکي در استان هاي مازندران، سيستان و بلوچستان، خوزستان، تهران و فارس در دست اجراست و از 50 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکي 35 دانشگاه ديگر نيز براي اجراي اين طرح اعلام آمادگي کرده اند.

وي افزود: تحقق اين مهم در گرو تامين اعتبار براي سازمان هاي بيمه گر و بيمه سلامت ايران است.

دستجردي گفت: اگر اعتبار مورد نياز تحقق پيدا کند تا هشت ماه آينده نيمي از شهرهاي کشور زير پوشش طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع قرار خواهند گرفت.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي همچنين  گفت: در صورت تامين اعتبار تا پايان امسال 14هزار تخت بيمارستاني به تخت هاي کشور اضافه خواهد شد.

دکتر دستجردي افزود: در بخش دولتي 100هزار تخت بيمارستاني وجود دارد و 66هزار تخت بيمارستاني نيز در حال طراحي، مطالعه و ساخت است./ع
برچسب ها: وزیر ، ارز ، دارو ، سرطان ، قیمت ، پزشک ، گرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار