گرچه تا كنون ارتباطی بین ساعات خاصی از روز و میزان سوزانده شدن كالری یافت نشده است، اما ساعات مختلف روز، احساس شما در هنگام ورزش كردن را، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ كارشناسان می‌گویند، اگر برنامه‌ی شما متغیر است و امكان داشتن برنامه‌ی ثابتی را ندارید، صبح‌ها، بهترین زمانی است كه می‌توانید ورزش كنید.

بر اساس تحقیقات انجام شده، عادت به ورزش مداوم در صبح بهتر شكل می‌گیرد. ممكن است علت، این باشد كه ورزش صبح، قبل از بقیه‌ی كارها انجام می‌شود و وقتی كه ورزش به زمان دیگری موكول شود، كارهای دیگر كه به نظر مهمتر هستند، زمان ورزش را اشغال می‌كنند. همچنین صبحها دمای بدن پایینتر است و زمان بیشتری برای گرم كردن بدن صرف می‌شود.

اگرچه تا کنون ارتباطی بین ساعات خاصی از روز و میزان سوزانده شدن کالری یافت نشده است، اما ساعات مختلف روز، احساس شما در هنگام ورزش کردن را، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برای اینکه بر اساس ساعت درونی بدن، بهترین زمان ورزش کردن را برای خود پیدا کنید ،نیاز به کارشناس ندارید. ساده‌ترین و بهترین کار این است که زمان‌های مختلف در طول روز را امتحان کنید. به مدت چند هفته صبح‌ها ورزش کنید، قبل از ظهر را امتحان کنید و مدتی نیز عصرها ورزش کنید. ببینید که از کدامیک از این زمان‌ها بیشتر لذت می‌برید و ادامه دادن کدامیک احساس خوبی به شما می‌دهد. همچنین برای پیدا کردن زمان مناسب، نوع ورزش و میزان تمایل خود به تکرار ورزش و عادت کردن به آن را در نظر بگیرید.

به یاد داشته‌باشید بلافاصله پس از غذا ورزش نكنید. زیرا به جای اینكه خون برای هضم غذا به دستگاه گوارش هدایت شود، به سمت عضلات می‌رود تا ورزش انجام شود. به همین دلیل در هضم و گوارش غذا اختلال ایجاد می‌شود. بین یك وعده‌ی غذایی سنگین و ورزش باید 90 دقیقه فاصله در نظر بگیرید.


مهم‌ترین نکته این است: زمانی را برای ورزش كردن انتخاب نمایید که بتوانید آن را تکرار كنید تا ورزش كردن برای شما به یک عادت تبدیل شود.

برچسب ها: ورزش ، کالری ، ساعات روز ، صبح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.