شهردار منطقه 4 از تبدیل 60 هکتار از مساحت بزرگترین پارک جنگلی تهران به مجموعه تفریحی و گردشگری خبر داد و گفت: با اجرای طرح های بزرگ به دنبال تحولات عظیم در منطقه 4 هستیم.

حسن کریمیان در گفتگو با

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

با تاکید بر رویکرد فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران افزود: فعالیتهای گسترده فرهنگی و اجتماعی از برکات تدابیر شهرداری تهران است که شهرداری را از یک سازمان خدماتی به سمت نهاد اجتماعی خدماتی سوق داده است و موجب توفیقاتی برای شهروندان شده است.

شهردار منطقه 4 با اشاره به موضوع آموزش شهروندی ادامه داد: بیشترین معضل زندگی شهری عدم شناخت و رعایت حقوق دیگران است برای مثال در بحث ترافیک مشاهده می کنیم سبقت های غیر مجاز پارک دوبله و حرکات حادثه ساز موجب بوجود آمدن مشکلات ترافیکی در شهر می شود و همین عدم آشنایی مردم با حقوق شهرونی موجب سخت و دشوار شدن زندگی در شهر می شود بنابراین ما باید در طرح های اجتماعی و فرهنگی به آموزش فرهنگ شهرنشینی بپردازیم و قطعا هر چه بیشتر در این زمینه فعالیت کنیم هزینه های نگهداری از شهر کاهش پیدا خواهد کرد.

کریمیان تصریح کرد: در منطقه 4 سالیانه 14 میلیارد تومان برای خدمات شهری و حفظ و نگهداری شهر هزینه می شود این رقم در کل شهر تهران 140 میلیارد تومان است و چون منطقه ما 11 درصد از جمعیت و وسعت شهر تهران را به خود اختصاص داده است اگر شهروندان در این زمینه به تعامل با شهرداری بپردازند می توانیم در هزینه ها تا حدود 50 درصد صرفه جویی کنیم و این صرفه جویی خود نوعی درآمد است.

*پروژه باغ پرندگان تا سال 91 تکمیل می شود

در ادامه حسین حسینی نژاد قائم مقام شهردار منطقه 4 در خصوص طرح های در حال اجرای شهرداری منطقه 4 اظهار داشت: پروژه باغ پرندگان با بیش از 5 هکتار وسعت برای پرندگان آبچر و در کل وسعت 23 هکتار بزرگترین باغ پرندگان خاورمیانه است که امیدواریم تا سال 91 تکمیل شود و یک مجموعه گردشگری برای شهروندان باشد.

حسینی نژاد تاکید کرد: دومین پروژه بزرگ ما احداث کارخانه تبدیل زباله به انرژی است که تا سال آینده تکمیل خواهد شد و ما می توانیم 800 تن زباله را که روزانه در منطقه 4 تولید می شود را در سه شیفت کاری به انرژی برق تبدیل کنیم تا در پارکهای سطح منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

*شمال و جنوب منطقه 4 به هم متصل می شود

حسین هادی بیگلو معاون شهرسازی و معماری منطقه 4 در مورد ادامه بزرگراه شهید باقری حدفاصل استقلال تا بزرگراه شهید بابایی گفت: این طرح به طول 3 کیلومتر تا خرداد ماه سال 91 به اتمام می رسد و شمال و جنوب منطقه را به هم متصل می کند.

بیگلو اضافه کرد: بزرگراه شهید زین الدین به طول 5/13کیلومتر اجرایی شد که 7 کیلومتر آن در مهر ماه افتتاح گردید و 5/6 کیلومتر دیگر در خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می رسد که شرق و غرب تهران را به هم متصل می کند.

*پل عابر مکانیزه در میدان رسالت احداث می شود

در ادامه محمد فیاض جانشین و مشاور شهردار منطقه 4 با اشاره به ساخت پل مکانیزه عابر پیاده در میدان رسالت تصریح کرد: این پل موجب ساماندهی حرکت عابرین پیاده در سطح خیابان می شود.

وی خاطر نشان کرد: منطقه 4 با این وسعت و جمعیت نیاز به خدمات بیشتری دارد در غرب تهران مجموعه های گردشگری و رفاهی و تجاری زیادی وجود دارد اما در منطقه 4 این مجموعه ها کمتر است و ما به دنبال این هستیم که سیتی سنتر تهران مال و پارک فضایی را با همکاری بخش خصوصی در این منطقه راه اندازی کنیم و یک تحول عظیم در شرق تهران بوجود آوریم.

*سلامت جسمی شهروندان منطقه 4 افزایش می یابد

معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 4 گفت: به همت اداره خدمات شهری و ساماندهی ناحیه 4،‌6 واحد آلاینده محیط زیست طی هفته گذشته دریک طرح ضربتی شناسایی شدند.

حمید ناصحی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: به منظور ارتقای سلامت جسمی شهروندان و کاهش آلاینده های معلق در هوا 6 واحد آلاینده محیط زیست شناسایی و جهت اجرای تمهیدات لازم براساس قوانین بند 20 به ساماندهی منطقه ارجاع شدند.

معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 4 ادامه داد: در راستای ارتقای منظر شهری ضمن بازپیرایی لچکی برجک مرتفع در تقاطع خیابان هنگام با دانشگاه علم و صنعت پایه چراغ خورشیدی به همت واحد فضای سبز اداره خدمات شهری ناحیه 4 در این مکان نصب شد.

علی برخورداری رئیس اداره فضای سبز منطقه 4تصریح کرد: به منظور توسعه سرانه فضای سبز واحد فضای سبز ادارات خدمات شهری ناحیه 5 نسبت به کاهش چمن به طول 800 متر مربع در فلکه سوم تهرانپارس اقدام کرد.

برخورداری خاطر نشان کردک با بهسازی و مناسب سازی محوطه های درختکاری شده، زمینهای بازی،‌ایستگاه های ورزش صبحگاهی و نصب ستهای ورزشی در بوستانهای سطح ناحیه 5 زمینه حضور بیشتر شهروندان را در بوستانها فراهم کرده ایم.

*تقاطع های ناحیه 2 منطقه 4 ایمن سازی شد

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 4 گفت: اداره ترافیک ناحیه 2 طی هفته گذشته در یک طرح فوریتی اقدام به نصب بشکه ایمنی در سطح ناحیه کرد.

عبدالکریم شفیعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: به منظور ایمن سازی و انجام مولفه های ایمنی و ترافیکی در سطح ناحیه 2 اداره ترافیک این ناحیه اقدام به نصب 20 عدد بشکه ایمنی در سطح تقاطع های ورودی میدان رسالت و زیرگذر میدان رسالت کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 4 ادامه داد: به منظور جلوگیری از سد معبر خودرو و ایجاد مزاحمت در تردد عابرین پیاده اداره ترافیک ناحیه 2 اقدام به نصب موانع فیزیکی Gشکل در پیاده روی خیابان شهید وحید مهر ساده و خیابان شهید کمالی تقاطعهای خیابان شهید محمدی در محله شمس آباد و مجیدیه کرد که انجام این کار باعث رضایتمندی شهروندان شد.

سیف الله طالبلو شهردار ناحیه 6 منطقه 4 تصریح کرد: همزمان با طرح استقبال از بهار تابلوهای پرچمی اسامی معابر به منظور شناسایی کوچه ها و خیابانها اداره ترافیک ناحیه 6 اقدام به تهیه و نصب 85 عددتابلو پرچمی اسامی معابر در سطح ناحیه کرد.

طالبلو خاطر نشان کرد:‌با توجه به احداث 1600 متر رفیوژ میانی در خیابان 196 شرقی اداره ترافیک ناحیه 6 با نصب تابلوهای انتظامی هشدار دهنده به تعداد 170 عدد اقدام به ایمن سازی این معابر کرد./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.