قائم مقام شهردار منطقه 7 گفت: منطقه 7 به عنوان منطقه آزمايشي بررسي طرح ها و اقدامات ورزشي براي جوانان در سال 91 معرفي گرديده است.

سيدعلي مفاخريان در گفتگو با

خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران

با اعلام اين خبر افزود: هدف از اين طرح كه توسط سازمان ورزش شهرداري تهران صورت گرفته است ارزيابي توانمندي هاي مناطق بيست و دو گانه و اداره برنامه ها با يك رويكرد جديد در سال 91 است.

وي بيان كرد: منطقه 7 بيش از ظرفيت برنامه هاي ابلاغي در اجراي برنامه ها موفق عمل كرده است و با اينكه از نظر زير ساختي كمبودهاي وجود دارد ولي با تدابير و مديريت شهردار منطقه تعامل خوبي با اماكن ورزشي ايجاد و ميزبان بسياري از مسابقات ورزشي بوده ايم.

آقا مير رييس سازمان ورزشي شهرداري تهران، نيز از منطقه 7 به عنوان منطقه پايلوت اقدامات اجرايي در حوزه ورزش نام برد و بر لزوم برنامه ريزي براي حضور 25 درصدي شهروندان تهراني در برنامه هاي تفريحي، ورزشي شهرداري تأكيد كرد و گفت: براي هر منطقه در سال 91 رويكرد جديدي پيش بيني شده است ولي با توجه به آمار بالاي جوانان در اين منطقه،‌آن را به عنوان منطقه پايلوت در برنامه هاي ورزشي نامگذاري كرده ايم تا با نگاه جوانگرايانه به ورزش هاي مورد علاقه جوانان بپردازيم.

وي درباره اعتبارات ورزشي در سال 91 اظهار داشت: شوراي شهر، شهردراي تهران و مسئولان ورزشي نگاه مثبتي به افزايش اعتبار فعاليتهاي ورزشي دارند و اميدواريم در سال 91 شاهد افزايش اين رقم باشيم، البته مصوبات اوليه اعتبارات ورزشي در سال جديد دريافت و در كميسيون فرهنگي شوراي شهر مطرح شده است.

در ادامه غلامرضا ميرزايي فلاح شهردار منطقه 7 با اشاره به جمعيت جوان منطقه بيان كرد:‌ منطقه ما از نظر سرانه هاي ورزشي، منطقه فقيري محسوب مي شود و انتظار ما از مديران شهري و شهرداري اسلامي شهر تهران اين است كه براي توسعه زير ساخت هاي ورزشي حمايت هاي لازم را داشته باشند.

وي افزود: با توجه به بافت متراكم منطقه، راه اندازي زير ساخت هاي ورزش به سهولت امكانپذير نيست و عرصه آزاد براي برنامه ريزي اقدامات ورزشي كمتر مشاهده مي شود. با اين حال شهرداري منطقه بيكار نمانده و اقداماتي نظير ساخت مجموعه ورزشي آفتاب را به سرانجام رسانده است. ضمن اينكه راه اندازي فضاهاي ورزشي روباز و 10 زمين چمن مصنوعي را نيز در دست اقدام داريد.

ميرزايي از تعامل با دانشگاه تربيت معلم و دانشكده الهيات خبر داد و تصريح كرد: تاكنون 30 درصد جمعيت ما از فضا ها و برنامه هاي ورزشي استفاده كرده اند ولي با توجه به جمعيت جوان منطقه توان بهره مندي شهروندان بسيار بالاتر از اين حد است و ما وظيفه داريم بهترين خدمات را در اختيار آنان قرار دهيم.

ليلا طباطبايي مدير ورزش بانوان منطقه 7 نيز با بيان اينكه برنامه هاي منطقه همسو با طرح محله محوري تدوين شده است از حضور آقايان در 4 رشته تيمي و 20 رشته انفرادي و نيز حضور بانوان در 3 رشته تيمي و 14 رشته انفرادي خبر داد و گفت: اكنون بانوان در 27 ايستگاه تندرستي و آقايان در 18 ايستگاه ورزش صبحگاهي دارند.

طباطبايي جشنواره شعبانيه را نقطه عطف برنامه هاي ورزش شهرداري تهران در راستاي گسترش تفريحات ورزش بر شمرد و اظهار داشت: در اين جشنواره منطقه 7، با ارائه 13 برنامه تفريحي ورزشي،‌ زمينه حضور 30 هزار شهروند منطقه را در اين جشنواره بزرگ فراهم آورد./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار