باید در روز یاد بگیرید که استراحت کنید تا شب بتوانید راحت تر به استراحت بپردازید.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ بهتر است تلويزيون را حداقل نيم ساعت پيش از خاموش کردن لامپ ها خاموش کنيد.در اين صورت زمان کافي براي توجه به درون خود خواهيد داشت و اين عمل به مغز شما کمک مي کند تا در وضعيت آرامي قرار بگيرد.

يکي ديگر از راه ها براي آرامش فکر شما اين است که دفترچه يادداشتي را کنار تختخواب خود داشته باشيد و سعي کنيد هر شب مطالبي را در اين دفتر يادداشت کنيد که در طي روز ذهن شما را آشفته کرده و نگراني حاصل از آن هنوز هم شما را مي آزارد. اين عمل به معناي آن نيست که نگراني هاي شما به طور معجزه آسايي برطرف شده و ناپديد مي شود بلکه شما با اين عمل ذهن خود را کمي تخليه مي کنيد

تلویزیون منجر به تحریک حواس و اختلال در ایجاد آرامش قبل از خواب می شود. از تماشای تلویزیون در ساعات نزدیک به زمان خواب یا در زمانی که در رختخواب هستید اجتناب کنید. بهتر است تلویزیون را از محل خواب بیرون ببرید تا درگیر تماشای آن نشوید. می توانید قبل از خواب به اموری مانند کتاب خواندن یا مرتب کردن برنامه های فردا یا بررسی امور انجام شده در طول روز بپردازید. مطمئن باشید این مساله در استراحت شبانه شما تاثیر مثبت خواهد داشت.

 بررسی ها نشان می دهد افرادی که قبل از خواب ساعاتی را صرف تماشای تلویزیون یا کار با اینترنت می کنند احساس کم خوابی خواهد داشت که این موضوع در استفاده کنندگان از اینترنت بیشتر است .

امواج صادر شده از صفحه تلویزیون یا کامپیوتر باعث بروز احساسی مانند روز بودن در چشم ها شده و مانع به خواب رفتن می شود بنابراین لازم است حداقل یک ساعت قبل از خواب از تماشای تلویزیون یا کار با کامپیوتر اجتناب کرد.

نکته: از تلويزيون ديدن ، خوردن ، بحث كردن در مورد مسائل هيجاني در بستر بپرهيزيد . بستر فقط بايد براي خوابيدن مورد استفاده قرار گيرد و اگر اين طور نباشد و ما مسائل ديگر و فعاليت‌هاي ديگر را مربوط به بستر كنيم ، باعث مي‌شود كه به خواب رفتن سخت گردد .

برچسب ها: تلویزیون ، خواب ، آرامش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار