"محمد بختي" چهره سرشناس جنبش سلفي تونس، پس از نزديک به 2 ماه اعتصاب غذا در اعتراض به بازداشتش در پي حمله به سفارت آمريکا، درگذشت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ عبدالباسط بن مبارک وکيل محمد بختي، اعلام کرد؛ موکلش حدود ساعت دو نيمه شب در بيمارستان جان خود را از دست داد.
وي يادآور شد؛ يکي ديگر از موکلانش به نام بشير قلي نيز پنجشنبه شب پس از 2 ماه اعتصاب غذا در زندان، درگذشت.
اين گزارش مي افزايد؛ بختي از چند روز پيش در حالت کما به سر مي برد و وضعيتش نگران کننده نبود.
همچنين؛ وکيل وي از روز پنجشنبه احتمال مرگ موکلش را مي داد، زيرا بختي دچار خونريزي مغزي نيز شده بود.
گفتني است؛ بختي و قلي اواخر سپتامبر چند روز پس از بازداشت در چارچوب تحقيق در مورد حمله فعالان اسلام‌گرا به سفارت آمريکا در تونس، اعتصاب غذا را شروع کردند.
آنها پيوسته اظهار بيگناهي كرده و شرايط بازداشت خود را محکوم مي دانستند، جنبش سلفي تونس نيز خود را قرباني سرکوبي غير قابل توجيه مي داند.
مرگ بختي به ويژه از اين جهت حساس است که وي يکي از چهره هاي شاخص جنبش سلفي تونس و فردي نزديک به ابو عياض مظنون اصلي سازماندهي حمله به سفارت آمريکا به شمار مي رفت. پليس هنوز نتوانسته است ابو عياض را دستگير کند.
شايان ذكر است؛ محمد بختي سال 2007 در دوران رياست جمهوري زين العابدين بن علي (ديکتاتور سابق تونس) پس از درگيري هاي خونين بين ارتش و اسلام‌گرايان در سليمان نزديک شهر تونس به 12 سال زندان محکوم شد، اما پس از انقلاب تونس در سال 2011 مشمول حکم عفو عمومي شد.
همچنين؛ ابو عياض که بر اساس اين حکم از زندان آزاد شد، به نوبه خود يکي از رهبران گروه تونسي هاي نزديک به طالبان افغان به شمار مي رود که 9 سپتامبر 2001 فرمانده شاه مسعود را ترور کردند.
برچسب ها: مرگ ، بختی ، اعتصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار