رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کشمش، 37درصد صادرات این استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان بیشترین ارزآوری را مربوط به این محصول دانست و افزود: سال گذشته به ارزش افزون بر 120میلیون دلار میزان صادرات کشمش به خارج از کشور بوده که تا مهر امسال میزان صادرات آن به بیش از 50میلیون دلار رسید.

وی پیش بینی کرد: تا پایان امسال، میزان صادرات کشمش به دو برابر سال گذشته افزایش یابد که نقش بسیاری در صادرات غیر نفتی دارد.

محمدیان همچنین با بیان اینکه افت قیمت کشمش مقطعی است گفت: به علت بارش باران و برخی عوامل جوی در چند روز اخیر شاهد افت قیمت کشمش بودیم که خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده وضعیت به حالت عادی بر می گردد.

وی با بیان اینکه باغداران محصول کشمش خود را به دلالان و واسطه گران نفروشند، گفت: طبق توافق صورت گرفته با یک صادر کننده بزرگ کشمش، وی موظف شده محصول را از خود باغدار به قیمت بازار خریداری کند که تفاوت زیادی با قیمت های واسطه گرها خواهد داشت. وی همچنین از حضور گروهی مرکب از مدیر باغبانی، مدیر صنایع و فرآوری سازمان جهاد کشاورزی و مدیر صادرات و بازرگان صادرکننده در شهرستان ملکان از هفته آینده خبر داد که بر چگونگی فروش و عرضه کشمش نظارت خواهد داشت. /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.