استاندار چهارمحال و بختیاری از بهره برداری بخش احیای كارخانه فولاد یك میلیون تنی این استان در نیمه اول سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

علی اصغر عنابستانی، در دیدار از كارخانه فولاد استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینكه میانگین پیشرفت فیزیكی مجتمع فولاد این استان، 51 درصد است، اضافه كرد: بخش احیای این كارخانه، 78 درصد و بخش فولاد سازی آن، 39 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

وی، ظرفیت كارخانه فولاد استان چهارمحال و بختیاری را یك میلیون تن برشمرد و افزود: این كارخانه ظرفیت افزایش تا چهار میلیون و 200 هزار تن در سال را دارد.

عنابستانی، اعتبار برآورد شده برای راه اندازی كارخانه فولاد استان چهارمحال و بختیاری را چهار هزار میلیارد ریال اعلام و تصریح كرد: با توجه به قیمت های كنونی، این برآورد به شش هزار میلیارد ریال رسیده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، كمبود آب را مشكل طرح های صنعتی مانند كارخانه فولاد، ورق و سیمان بیان كرد و گفت: لوله های انتقال آب از سد چغاخور به این طرح ها خریداری شده و تا دهه فجر امسال به نتیجه می رسد.

عنابستانی، اشتغال زایی مستقیم كارخانه فولاد استان چهارمحال و بختیاری را هزار نفر اعلام و افزود: این طرح در صورت بهره برداری، برای 8 هزار نفر، اشتغالزایی غیرمستقیم دارد.

وی افزود: تاكنون، 8 هزار و 300 تن تجهیزات مكانیكی و اسكلت، وارد سایت مجتمع فولاد استان چهارمحال و بختیاری شده است. /س

برچسب ها: کارخانه ، فولاد ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.