با حضور وزیر نفت، با حضور وزیر نفت در منطقه پارس جنوبی، پنجشنبه شب خط 400 کیلو ولت دو مداره ارتباطی نیروگاه متمرکز عسلویه به پالایشگاه های مستقر درفازهای منطقه پارس کنگان در جنوب استان بوشهر مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد مهدی توسلی پور مجری طرح توسعه نیروگاه ها و خطوط انتقال برق شرکت نفت و گاز پارس با بیان این مطلب گفت: خط انتقال برق دارای  دو مدار است که هر مدار آن 1000 مگاوات برق را به منطقه کنگان انتقال می دهد.

وی تصریح کرد: طول این خط انتقال 67 کیلومتر است و با افتتاح این طرح، برق رسانی به پالایشگاه فاز 12 به عنوان بزرگ ترین طرح توسعه گازی پارس جنوبی محقق شد و مطابق برنامه همه انشعاب های مربوط به سایر فازهای مستقر در منطقه کنگان (13،14،19،22 و 24 ) تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

توسلی پورتاکید کرد: خط 400 کیلوولت دومداره نیروگاه عسلویه به پالایشگاه‌های پارس جنوبی به طور رسمی در مدار بهره‌برداری قرار گرفت و با راه‌اندازی این پروژه جدید برق مورد نیاز 10 فاز جدید پارس جنوبی تامین می‌شود.

مجری طرح توسعه اضافه کرد: همچنین با راه اندازی این خط، امکان انتقال توان الکتریکی حاصل از نیروگاه سیکل ترکیبی در دست احداث منطقه پارس یک ( عسلویه) به مصارف مورد نیاز پالایشگاه های منطقه پارس دو ( پارس کنگان) و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فراهم خواهد شد.

توسلی پورادامه داد: همه مراحل مربوط به مهندسی، خرید و اجرای این طرح توسط پیمانکاران و سازندگان داخلی صورت گرفته و مدت زمان اجرای آن 18 ماه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه 35 ماهه فازهای جدید پارس جنوبی، تامین و انتقال برق مورد نیاز تاسیسات پالایشگاهی این میدان مشترک گازی با قطر است.

مجری طرح توسعه افزود: تمامی مراحل مربوط به مطالعه، مهندسی، خرید، نصب و راه اندازی این کابل دومداره برق توسط سازندگان و پیمانکاران داخلی در مدت 18 ماه انجام شده است.

وی یادآور شد: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس شامل سه منطقه پارس یک (عسلویه)، پارس دو (کنگان) و پارس شمالی است و طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در 28 فاز به اجرا در آمده که تاکنون 10 فاز آن به بهره برداری رسیده است و فازهای 12، 13،14،19،22 و 24 نیز درمنطقه پارس کنگان در دست اجرا است./ر

 

برچسب ها: طرح ، توسعه ، برق ، انتقال ، نیروگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.