خط لوله خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس هفته آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس ؛ مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: خط لوله 36 اینچی به طول 388 کیلومتر مواد نفتی از پارس جنوبی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس منتقل می کند.
پالایشگاه ستاره خلیج فارس تنها پالایشگاه میعانات گازی کشور است که ساخت آن در 4 مرحله به دست متخصصان داخلی ازسال 86 در بندرعباس آغاز شد.

این پالایشگاه هم اکنون 58 درصد پیشرفت دارد.

احمد شریعتمداری افزود: میعانات گازی از طریق این خط لوله به 5 مخزن 500 هزار بشکه ای در پالایشگاه ستاره خلیج فارس ذخیره می شود.

خوراک مورد نیاز این پالایشگاه روزانه 360 هزار بشکه میعانت گازی است .

وی گفت: برای اجرای این خط لوله 290 میلیون یورو هزینه شده است.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: آبگیر دریا این پالایشگاه نیز با گنجایش 200هزار متر مکعب در ساعت هم اکنون با 91 درصد پیشرفت در دست اجراست که در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

شریعتمداری افزود: این آبگیراز طریق خط لوله 6 کیلومتری آب مورد نیاز برای مصارف مختلف پالایشگاه را از دریا به پالایشگاه منتقل می کند.

وی گفت: ساخت مرحله نخست شامل ساخت مخازن ،راه اندازی واحدهای تقطیر و گاز مایع ،واحدهای آب و برق و بخار و سایر تاسیسات زیر بنایی است خرداد سال آینده به بهره برداری می رسد.

با بهربرداری از این مرحله روزانه 12 میلیون لیتر بنزین و 6 میلیون لیتر نفت گاز تولید می شود.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت : با ساخت مراحل بعدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان سال 92 ،بهره برداری ازپالایشگاه آغاز می شود.

با بهر برداری کامل از این پالایشگاه روزانه 35 میلیون لیتر بنزین ،2 میلیون لیتر گاز مایع ،13 میلیون لیتر نفت گاز ،3 میلیون لیتر سوخت جن سبک و 130 میلیون لیترگوگرد تولید می شود.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس با مساحت 700 هکتار در نزدیکی شرکت پالایشگاه نفت بندرعباس و در 14 کیلومتری غرب این شهر واقع است./ب


برچسب ها: لوله ، خوراک ، پالایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.