رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه محل تبليغ احزاب سياسي نيست، گفت: با هر گونه تجمعي که در آن پايکوبي يا شعارهايي با عنوان "زنده باد يا مرده باد" مطرح شود مخالفیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران عصر امروز(پنج شنبه) در نشست صميمي با تشکل هاي دانشجويي در پاسخ به سوالی در خصوص دانشجوي پولي گفت: شانزده درصد دانشگاه هاي کل کشور غير پولي و حدود 84 درصد دانشگاه ها پولي هستند بنابراين موضوع دانشجوي پولي موضوع جديدي نيست و که عدالت خواهي را زير سوال برده باشد.
 
وي در ادامه افزود: من اعتقاد دارم که درصد دانشجويان دولتي بايد افزايش پيدا کند اما با توجه به میزان بودجه وزارت علوم که به دانشگاه هاي غير پولي و دولتي اختصاص داده شده است و مقدار آن  1500 ميليارد است بايد گفت  که در حال حاضر امکان افزايش اين بودجه وجود ندارد .
 
رئيس دانشگاه تهران اضافه کرد: اين ميزان بودجه بيشتر به دانشجويان کارشناسي تعلق گرفته است و بايد بگوييم سهم عمده ي پذيرش دانشجويان ارشد و دکتري متعلق به دانشگاه هاي دولتي است که از 800 هزار تا 900 هزار نفري که براي شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام مي کنند تنها حدود 80 هزار نفر پذيرفته مي شوند که اين تنها 10 درصد از متقاضيان ارشد و دکتري است.
 
در ادامه این نشست یکی از دانشجویان از عدم برخورد قاطع مسئولان دانشگاه با انتشار مطلب اهانت آمیز به ساحت امام هادی(ع) در یک نشریه دانشجویی و در مقابل، برخورد با دانشجویانی که خواهان اقامه عزا در سوگ این امام همام بودند، انتقاد کرد که رهبر پاسخ داد: از شما دانشجويان دانشکده علوم اجتماعي به علت نمايش غيرت ديني خود تشکر مي کنم اما بايد بگويم که نه تنها دانشگاه تهران این نشريه موهن را توبيخ کرد بلکه با فرد خاطي برخورد و وي به مدت دو ترم از تحصيل در دانشگاه تهران تعليق شد.
 
وي همچنین اظهار داشت: اما در خصوص 12 نفر از دانشجويان حزب اللهي که به کميته انضباطي فراخوانده شده اند بايد بگويم درخواست شما براي برگزاري عزاداري در روز ميلاد امام محمد باقر(ع) بود که هيچ تناسبي براي برگزاري عزاداري وجود نداشت و به اين دليل با برگزاري عزاداري و سينه زني مخالفت کرد.
 
رهبر خاطر نشان کرد: رياست دانشگاه تهران با هيچ مناظره یا برنامه اي که در تالارهاي دانشکده و به صورت گفتمان برگزار مي شود مخالف نیست و این در حالیست که ما با هر گونه تجمعي که در آن پايکوبي يا شعارهايي با نام "زنده باد يا مرده باد" مطرح شود مخالفت خواهيم کرد.

رئیس دانشگاه تهران در پايان خاطر نشان کرد: با وجود اینکه دانشگاه بايد محلي براي اظهار نظرات مختلف باشد، اما بايد گفت دانشگاه محلي براي تبليغ احزاب سياسي نيست و لذا با هر گونه اقدامی که در این راستا صورت پذیرد، مخالفت خواهیم شد.
انتهای پیام/س2


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار