جانشين فرمانده سپاه با بيان اينکه پيشرفت‌هاي نظامي را مديون ايده‌هاي شهيدتهراني مقدم هستيم، گفت: حسن تهراني‌مقدم اين موضوع را بخوبي شناخته بود که قدرت‌هاي بزرگ فقط در مقابل علم و قدرت علمي متواضع هستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سردار سلامي در نکوداشت مقام علمي شهيد تهراني‌مقدم که صبح امروز در دانشگاه تربيت مدرس صورت گرفت با تقدير و تشکر از جامعه علمي کشور که مراسم باشکوهي را براي شهيد تهراني‌مقدم طي سال گذشته و امسال برگزار کرده‌است اظهار داشت: در تاريخ قبل از انقلاب دنيا براي ايران حداکثر نقشي را در معادلات بين‌المللي قائل نمي‌شدند و از ايران به عنوان پل پيروزي استفاده مي‌کردند و در آن دوران تاريخي را تجربه مي‌کرديم که دامنه توسعه علمي ما را ديگران تعيين مي‌کردند.
و مي‌توان اين دوران را زندگي در گورستان تعبير کرد.

وي در ادامه افزود: پس از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي همه اين ديوارهايي که دنياي استکبار بر دور ما کشيده بود و تراز هويتي ما را در حد پاييني نگه مي‌داشت به يک باره شکسته شد و فروپاشي آمريکا از همان دوران آغاز شد.

جانشين فرمانده سپاه با بيان اينکه دفاع مقدس جزو اولين تحرکات سازمان يافته ملت ايران در مقابل استکبار جهاني بود تصريح کرد: حرکت در خارج از مدار قدرت‌هاي بزرگ، در آن زمان امکان پذير نبود، ولي ما با عبور از آن يک اعجاز تاريخي را رقم زديم.  چرا که آمريکا و شوروي که پيش از آن رو در روي يکديگر قرار داشتند با يکديگر متحد شده و به يک نظام نوپا حمله کردند اما اين ملت با استفاده از دو عنصر ولايت فقيه و اسلام در مقابل آنها ايستادگي کرد و توانستند در تراز بالاي جهاني قرار بگيرند.

وي گفت: امروزه در اخبار و روزنامه‌هاي جهان نام ايران را طوري ديگر بيان مي‌کنند و اين براي افکار عمومي جهان پذيرفته شده که ايران داراي قدرت است و براي رسيدن به اين جايگاه افرادي مانند تهراني‌مقدم درآن نقش داشته اند.

سردارسلامي با اشاره به خدماتي که شهيد تهراني‌مقدم براي جمهوري اسلامي ايران انجام داده است گفت: اين شهيد گرانقدر ما را براي اولين بار مسافر فضا کرد و حسن تهراني‌مقدم اين موضوع را بخوبي شناخته بود که قدرتهاي بزرگ فقط در مقابل علم و قدرت علمي متواضع هستند.

جانشين فرماندهي سپاه در ادامه افزود: خيلي از ايده‌هاي حسن تهراني‌مقدم کوچک تصور مي‌شد و به سختي مي توان تجسم کرد که قابل انجام شدن باشد لذا هنگامي که مي‌خواست يک شناور متحرک را مورد اصابت موشک بالستيک قرار دهد ما فکر مي‌کرديم چنين کاري شدني نيست.

سردار سلامي در پايان خاطرنشان کرد: پس از چندبار امتحان‌کردن اين موشک بالاخره تلاش‌هاي آن شهيد به ثمر نشست و اگر امروز مي‌بينيم که پهپادهاي ما وارد خاک دشمن مي‌شود ناشي از ايده‌هاي حسن تهراني مقدم است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ولایت فقیه ، اسلام ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار