یکی از مسائل مهم که دانشگاه ها با آن روبرو هستند تخصیص اعتبارات است که کمبود آن خسارات زیادی را به عرصه علم و جایگاه علمی کشور در جهان وارد می کند.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ گردهمایی روسای دانشگاه های کشور حجت اله السلام و المسلمین محمدیان  نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها تصریح کرد:  اگر صحبت از اقتصاد سیاست و فرهنگ مقاومت است همه برای این است که این مقاومت ها راه را برای ملت ها محکم تر می کند همه ما در همه ی عرصه ها در کشور با مشکلاتی مواجه هستیم  و این تاوان ایستادگی مقاومت است اما با نگاهی دقیق می توان به این نتیجه رسید  که این مشکلات با مشکلاتی که ما در گذشته داشتیم قابل مقایسه نیست و ما در وضعیت بهتری به سر می بریم.

وی گفت: همه مسئولین و روسا باید با تلاش مشکلات را حل کنند  چرا که هنر مدیران  این است که در سختی ها وضعیت را مدیریت کنند.

محمدیان به مسئله رفاهی و صنفی دانشجویان اشاره کرد و گفت: مسئله رفاه دانشگاهیان و دانشجویان باید در اولویت باشد و همواره باید  اعتبارات و بودجه مناسبی در اختیار دانشگاه ها قرار دهیم چرا که عدم تخصیص اعتبار لازم اولین جایی که خود را نشان می دهد در کسب رتبه علمی و کمبود آن باعث از دست دادن جایگاه والای علمی کشورمان  در دنیا می شود.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه در ادامه به آغاز ماه محرم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 450 هیئت دانشجویی در دانشگاه ها داریم که روسای دانشگاه ها  باید دانشجویان را برای ترویج فرهنگ عاشورایی  به حضور در این هیئت ها تشویق کنند .

وی تصریح کرد: تشکل ها از مسائل مهم دیگر دانشگاه ها است و روسا باید نگاهی پدرانه به این تشکل ها که آینده سازان کشور هستند داشته باشند .

محمدیان  درخاتمه با اشاره به اجرای طرح دوره دانش افزایی بیان داشت:  بیش از 23 هزار عضو هیئت علمی در دوره های دانش افزایی شرکت داشتند ، که این جای خوشحالی است  و معاونین آموزشی می توانند تلاش بیشتری در فعال نگه داشتن این طرح داشته باشند./ع2
برچسب ها: علمی ، دانشگاه ، دانش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار