از مجموع يك ميليون و 400صد هزار نفري كه در دانشگاههاي فرانسه ثبت نام مي كنند، 200هزار نفر براي رشته حقوق اسم نويسي مي كنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، رشته حقوق برای بسیاری جوانان ایرانی رشته ای بسیار جذاب محسوب می شود و آنها که حقوق خوانده اند می دانند که فرانسه یکی از کشورهای صاحب سبک و مهم در این رشته محسوب می شود.

اما بنا بر گزارش جدید وزارت آموزش عالي فرانسه، برغم جذابيت رشته حقوق براي جوانان ديپلمه، فارغ التحصيلان اين رشته آينده اي در بازار كار ندارند.

رشته حقوق در حالي مورد علاقه بسياري از جوانان است كه از 10 دانشجو كمتر از شش نفر موفق به اتمام تحصيلات خود و اخذ مدرك ليسانس مي شوند. برغم دشواري مراحل تحصيل ، عده اندكي به بازار كار راه پيدا مي كنند.

بيش از 20 هزار نفر سالانه از دانشگاههاي فرانسه مدرك فوق ليسانس حقوق دريافت مي كنند. در حالي كه بنا بر اعلام موسسه ملي آمار و مطالعات اقتصادي فرانسه، در مشاغل مرتبط با رشته حقوق براي 100هزار تا 145 هزار نفر كار وجود دارد. بنابراين فارغ التحصيلات حقوق بايد به دنبال كاري خارج از چارچوب قضايي باشند.

با وجود اين مشكلات جوانان فرانسوي همچنان به اين رشته علاقه نشان مي دهند. از مجموع يك ميليون و 400صد هزار نفري كه در دانشگاههاي فرانسه ثبت نام مي كنند، 200هزار نفر براي رشته حقوق اسم نويسي مي كنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار