بحران اقتصادي در فرانسه شمار فزاينده اي از فرانسويها را در فقر مطلق فرو برده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه فرانس24 ؛ شمار فزاينده اي از زنان فرانسوي سالمند يا تک سرپرست خانواده ، فقراي جديد جامعه فرانسه به شمار مي روند.

بئاتريس انريکس از کارمندان فرانسوي است که به منظور کاهش هزينه هاي جاري اش، وعده غذايي ناهار را حذف کرده است. وي به علت بيماري و دو سال استراحت، به ميزان قابل توجهي از درآمدهاي خود را از دست داده است.  او در حال حاضر قبوض زيادي دارد که بسياري از هزينه هايش را مي بلعد و درآمدهايش نيز براي پاسخگويي به اين هزينه ها کافي نيست.

وي گفت : من ماهانه حدود 373 يورو درآمد دارم. هزينه اجاره خانه ام ماهانه  ششصد يورو است. چگونه بايد زندگي کنم؟ او براي امرار معاش خود و دخترانش  از سازمان خيريه "امداد مسيحي"  تقاضاي کمک کرده است.

در سال 2011، زنان پنجاه و هفت درصد از متقاضيان کمک از اين سازمان خيريه را تشکيل مي دادند اين رقم در سال دوهزار و يک به پنجاه درصد مي رسيد.اين افزايش در بين اتباع خارجي نيز مشاهده مي شود.

نکته نگران کننده ديگر اين است که وضع فقر مطلق براي خانوارها مدت زماني طولاني تر ادامه مي يابد و حتي پيدا کردن کار براي خروج از فقر کافي نيست.

ماري رز انگلو از مددکاران اين سازمان خيريه گفت : افرادي نزد ما مراجعه مي کنند که درآمد دارند و کمک هزينه دولتي دريافت مي کنند اما با توجه  به افزايش قيمتها و اجاره مسکن و بسياري از هزينه هاي ديگر قادر به امرار معاش به نحو مطلوب نيستند. سازمانهاي خيريه در حال  حاضر براي زندگي بسياري از خانوارها ضروري شده اند.

برچسب ها: بحران ، فرانسه ، فقر ، مطلق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار