شرکتهاي غول پيکر نفتي جهان و موسسات مالي بين المللي در حالي از دولت ميانمار حمايت مي کنند که بودايي هاي اين کشور همچنان به طرز وحشيانه اي مسلمانان را قتل عام مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري حزب ضد صهيونيستي فرانسه ؛ بانک جهاني به تازگي با هدف اصلاحات در پيش گرفته شده از جانب نظاميان مورد حمايت آمريکا، هشتاد ميليون دلار به دولت ميانمار وام داده است.

اين درحالي است  که بيش از صد هزار مسلمان اين کشور مجبور به فرار از روستاهايشان شده اند و صدها نفر به دست بودايي ها قتل عام شده اند.

در حالي که  تصور کلي اين است که بودايي ها افرادي صلح طلب هستند، ارتکاب اين خشونتها پرسش برانگيز شده است به خصوص آنکه ميانمار کشوري نفتخيز نيز هست و قدرتهاي غربي به دنبال بهره برداري از اين منابع هستند.

يکي از مسلمان روهينگياکه با قايق از روستاي خود فرار کرده بود گفت : آنان شبانه به روستايمان حمله کردند و خانه هايمان را آتش زدند. اعضاي خانواده ما از هم جدا شدند و ما باقايق فرار کرديم.

اين درحالي است که پيشتر نيز همدستي غرب با نظاميان حاکم بر رانگون انتقادهاي زيادي برانگيخته بود.

در دوران ديکتاتوري نظاميان حاکم بر ميانمار شرکت فرانسوي توتال قراردادهاي نفتي با اين  رژيم امضا کرده بود و براي پيشبرد کارهاي نفتي شمار زيادي از روستاييان ميانماري با تهديد اسلحه نظاميان مجبور به شرکت در کارهاي احداث خطوط انتقال گاز بودند. افراد زيادي براي اين لوله ها شکنجه شدند و به قتل رسيدند. در حال حاضر افراد زيادي در ميانمار عقيده دارند فرانسه شريک  جرم جنايات نظاميان بوده است.

برچسب ها: نفت ، میانمار ، جنایت ، نسل کشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار