نائب‌رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس، اقدام دولت‌هاي غربي و اتحاديه عرب در به رسميت‌شناختن دولت انتقالي در سوريه را مغاير با حقوق و مقررات بين‌المللي دانست و گفت: دولت خيالي غرب در سوريه، فاقد هرگونه مشروعيت و اصالت است.

 منصور حقيقت‌پور نماينده مردم اردبيل، سرعين و نمين در مجلس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اقدام کشورهاي امريکا و فرانسه در به رسميت شناختن دولت انتقالي در سوريه را مغاير حقوق و مقررات بين‌المللي دانست و گفت: تا زماني که ملت و دولت سوريه دست در دست هم از حکومت و استقلال خود دفاع مي‌کنند، دهها حکومت مورد تاييد آمريکا، فرانسه ، عربستان و... که درخارج از سوريه شکل گرفته باشد، هيچ اقدامي نمي‌تواند انجام دهد و قطعا فاقد مشروعيت و اصالت است.
 
وي در ادامه افزود: دولتي در سوريه رسميت خواهد داشت که در خاک اين کشور و برآمده از آراي مردم آن باشد، لذا دولت خيالي غرب هيچ اعتباري ندارد.
 
نائب‌رئيس کميسيون امنيت ملي با بيان اينکه اين اقدام يک تخلف آشکار و در تعارض با حقوق بين‌المللي است، اظهار داشت: فرانسه و ديگر کشورهايي که پيشتيبان مخالفان دولت سوريه هستند، خود نيز مخالفاني در دنيا دارند که آنها نيز مي‌توانند به اين دست جريانات تبديل شوند.
 
وي با اشاره به ديپلماسي فعال ايران در مسئله سوريه گفت: تهران يکشنبه هفته آينده ميزبان مخالفان  دولت بشار اسد خواهد بود که اميدواريم در اين  نشست توافقاتي در چارچوب اصلاحات و برخي نارسايي‌هاي موجود در اين کشور صورت گيرد.
 
گفتني است آمريکا و فرانسه، مجموعه جديد مخالفان بشار اسد  رئيس‌جمهور سوريه تحت عنوان "ائتلاف ملي نيروهاي مخالفان و انقلاب سوريه" به رسميت شناخته‌اند که با اين اقدام اموال، دارايي‌ها و سفارت سوريه در پاريس تحويل مخالفان اسد خواهد شد و دولت فرانسه نيز تمامي ارتباطات خود را با حکومت اسد قطع خواهد کرد.

انتهاي پيام/ س2

برچسب ها: سوریه ، فرانسه ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار