نماينده سوال‌كنندگان از رئيس‌جمهور با انتقاد از دعوت احمدي‌نژاد از نمایندگان در آستانه برگزاري جلسه طرح سوال گفت: پسندیده نیست در آستانه طرح سوال، دعوتی از نمایندگان صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، عوض حیدرپور شهرضایی  نماينده مردم شهرضا در مجلس در حاشیه نشست علنی امروز(چهارشنبه) بهارستان، در جمع خبرنگاران با انتقاد از دعوت رئیس‌جمهور از نمایندگان در آستانه برگزاري جلسه طرح سوال گفت: پسندیده نیست در آستانه طرح سوال، دعوتی از نمایندگان صورت بگیرد.

وي در ادامه  افزود: حضور نمايندگان در این جلسه اشکالی ندارد اما بايد گفت اگر قرار باشد از این جلسه استفاده ابرازی شود درست نیست.

حیدرپور در پاسخ به این سوال که آيا ممکن است در جلسه نمایندگان با رئیس‌جمهور تصمیمی برای جلسه طرح سوال گرفته شود يا خير، اظهار داشت: علی‌القاعده این مسئله یکی از فرضیات است، ضمن اينكه بنده نمی‌توانم کسی را متهم کنم اما دعوتی که صورت گرفته با عباراتی كه در نامه است و رویه متعارفی که زیر پا گذاشته شده، سناریویی است که ما به عنوان نمایندگان باسابقه بر آن وقوف کامل داریم، همچنین اطلاعاتی در این باره داریم که در آینده منتشر خواهيم كرد.

 وي در ادامه تصريح كرد: ما از رئیس‌جمهور سوالات مشخصی داریم که در صحن علنی خواهیم پرسید. رئیس‌جمهور باید خود را برای سه سوال اصلی در حوزه معیشت مردم، گندم و خودرو نیز آماده کند و اين در حاليست كه هزار سوال فرعي در ساير زمينه‌ها وجود دارد كه بايد از احمدي‌نژاد پرسيد.

وی همچنين اظهار داشت: مسئولیت تمام این اتفاقات برعهده رئیس‌جمهور بوده، چرا که رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت زماني كه در مجلس حضور یافتند اظهار داشتند "ما کاره‌ای نیستیم و باید از خود رئیس‌جمهور سوال شود".


عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در پاسخ به این سوال که چنانچه نمایندگان از پاسخ‌هاي رئيس‌جمهور قانع نشوند چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: اگر پس از توضیحات رئیس‌جمهور، رای نمایندگان منفی باشد طبق آیین‌نامه داخلی عمل می‌شود.

وي در  ادامه  درباره بیانیه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مبنی بر عدم ایجاد تنش در جلسه طرح سوال، گفت: اصلا قرار نیست در این جلسه تنشی ایجاد شود چرا كه در تمام کشورهای دنیا هم پارلمان وجود دارد و روسای جمهور باید در برابر نمایندگان مردم پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور در جلسه پيشين سوال، شأن مجلس را در نظر نگرفت ولی این‌بار مجلس آمادگی دارد براساس آیین‌نامه از شأن خود دفاع کند و رئیس‌جمهور باید در فضایی معقول و منطقی پاسخگو باشد.

حيدرپور با تاکید بر اینکه سوالات مردم باید درخصوص مشکلاتشان پاسخ داده شود، تصریح کرد: برداشت ما این است که احمدی‌نژاد در جلسه سوال پاسخ های علمی و شفافی به ابهامات ما نمایندگان می‌دهد.
انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار