نماینده مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی از موافقت وزیر جهاد كشاورزی با استقرار دبیرخانه دائمی زعفران در این شهرستان خراسان جنوبی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ جواد هروی در جشنواره زعفران (طلای سرخ) در قاین با اشاره به اینكه از قاینات به عنوان پایتخت زعفران نام برده می شود افزود: نام زعفران تداعی كننده كیفیت و كمیت این محصول می باشد.

نائب رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث تولید ملی و اشتغالزایی گفت: امروز در موضوع تحریمهای اقتصادی دشمن یكی از زیر ساختهایی كه ما را در این زمینه نجات داد بخش كشاورزی است.

وی با بیان اینكه توجه جدی به پژوهش می تواند ما را در فرآیندهای تولید زعفران كمك كند اظهار داشت: توجه به تولید زعفران با تكیه بر درآمدزایی و زیر ساختهای علمی باید طوری باشد كه رویكرد كیفی را تغییر ندهد.

وی گفت: برند زعفران و زرشك جهان می تواند به نام قاینات به ثبت برسد به شرط آنكه تنها به كشت آن اكتفا نشود بلكه كشت و صنعت زعفران را در خراسان جنوبی داشته باشیم و نیز به عنوان ارزش افزوده بتوانیم در اعتبارات ملی آن را تزریق كنیم.

هروی با اشاره به اینكه جمع آوری صنوف الاینده در حاشیه شهرستان قاینات در دستور كار قرار دارد یادآور شد: این مكانها باید مزین به عرضه محصولات زرشك و زعفران بومی این منطقه شود.

نماینده مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی بر استفاده از تسهیلات دولتی در ارتقای محصول زرشك و زعفرن تاكید كرد و یادآور شد: باید با توجه به این محصولات به عنوان محصول ملی درجهت افزایش تولید و تحقق شعار امسال از آن بهره ببیریم.

وی اظهار امیدواری كرد در آینده نزدیك دبیرخانه علمی و دائمی زرشك در شهرستان زیركوه خراسان جنوبی راه اندازی شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.