رییس گروه نساجی اداره کل فنی و حرفه ای استان اصفهان از بستن تفاهمنامه همکاری بین کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان (UNHCR) با این این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان سید محمد حسینی افزود: به موجب این تفاهمنامه اتباع افغانستانی در مراکز آموزشی این نهاد آموزش های لازم را فرا می گیرند.

وی با اشاره به بستن این تفاهمنامه در سال گذشته بین دو نهاد ، اضافه کرد: در سال گذشته 16 تبعه افغانی آموزش های لازم را در خصوص خیاطی فرا گرفتند و برای 13 نفر آنان گواهینامه پایان دوره صادر شد.

حسینی با بیان اینکه در سال جاری برای رشته نازک دوزی زنانه درجه دو 100 نفر متقاضی از دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل معرفی شدند، ادامه داد: از این تعداد 32 نفر آنها در دوره آموزشی شرکت کردند.

وی گفت: بر اساس این تفاهمنامه اداره کل فنی و حرفه ای استان اصفهان تجهیزات و مربی و کمیساریا مواد اولیه و حقوق مربی را تامین می کند.

وی با بیان اینکه بازرسان کمیساریای عالی سازمان ملل در طول دوره از مراکز آموزشی این نهاد بازدید می کنند، ادامه داد: اتباع افغان خواستار ارایه آموزش های متعدد و مستمر در بخش های مختلف از سوی این نهاد هستند./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.