سی ان ان اذعان کرد رسوایی اخلاقی رئیس اصلی ترین دستگاه اطلاعاتی آمریکا، اوباما را گرفتار کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، سوزان کیلی خبرنگار شبکه در امور اطلاعاتی گفت: هر لحظه جزییات تازه ای درباره ماجرای رسوایی اخلاقی دیوید پترائوس، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) منتشر می شود.به نظر می رسد این روند انتشار اخبار جدید در این باره بازهم ادامه خواهد داشت.

 پترائوس فردی است که فکر می کند هرگز در هیچ کاری شکست نخورده و دیگران را از عملکردش مایوس نکرده است اما حالا می بیند که چگونه این کار را با خانواده خودش کرده است زیرا باآنکه ازدواج کرده و خانواده داشته است با پائولا برادول رابطه غیراخلاقی را برقرار کرده است. پترائوس متوجه شده است که با این کارش، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را نیز دچار مخمصه کرده است.

پترائوس از اینکه این مشکل را برای اوباما بوجود آورده متاسف است. پرسشهای متعددی درباره جزییات ارتباط پترائوس با برادول مطرح است و اینکه این رابطه سبب شده است چه مسائلی به خطر بیفتد و آیا امنیت ملی آمریکا نیز دستخوش تهدید شده است.

 برادول در یکی از سخنرانی هایش ، مطالبی را درباره حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی در لیبی مطرح کرد که اطلاعاتی محرمانه بود. وی در سخنانش گفت که سازمان سیا ، شماری از افراد را به عنوان زندانی در کنسولگری آمریکا در بنغازی نگهداری می کرد و همین مسئله یکی از علل حمله به کنسولگری آمریکا در این مکان بود. البته مقامات بلندپایه اطلاعاتی آمریکا این ادعاها را با شدت رد کرده اند. اما وقتی یک فرد خارج از تشکیلات سازمان سیا تا این اندازه رابطه نزدیک با رئیس سازمان سیا داشته باشد و این سخنان را درباره یک ماجرای مهم مطرح کند، باورپذیری این سخن بسیار زیاد خواهد بود.

 به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، اطلاعات محرمانه در رایانه شخصی برادول پیدا شده است.به گفته سناتور دایان فاینشتاین رئیس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا ، باید مشخص شود که برادول چرا این اسناد را در اختیار داشته است و باید جزییات این مسئله روشن شود.

سوزان کیلی در ادامه افزود: مقامات آمریکایی به سی ان ان گفته اند که دسترسی پائولا برادول به اطلاعات طبقه بندی شده مشکلی نداشته زیرا وی مجوز این کار را داشته است. همین منابع مطلع گفته اند تحقیقات پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، نشان داده است که این رابطه پترائوس سبب به خطر افتادن امنیت ملی آمریکا نشده است.

 به گفته ژنرال جیمز مارک از فرماندهان سابق ارتش آمریکا که از دوستان پترائوس است، پترائوس به هیچ وجه کاری انجام نمی دهد که امنیت داخلی آمریکا به خطر بیفتد.

به گفته مقامات اطلاعاتی آمریکا، داشتن رابطه غیراخلاقی لزوما به معنای آن نیست که مسائل امنیتی لحاظ نشده باشد یا اینکه امنیت داخلی به خطر بیفتد مگرآنکه خلاف آن ثابت شود. پترائوس از یک آدرس پیام الکترونیک شخصی برای داشتن ارتباطهای الکترونیکی با برادول استفاده می کرد که همین پیامهای الکترونیکی برایش دردسر سازشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار