تحلیلگران سیاسی می گویند زمان افشای فساد اخلاقی رییس سیا و پذیرش سریع استعفای وی اندکی مشکوک به نظر می رسد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از کارنت تی وی، مایکل شور تحلیلگر سیاسی گفت این مسئله که چرا افشای این رابطه توسط اف بی آی پس از انتخابات صورت گرفته است در صورتی که بسیار پیش از این از وجود این رابطه اطلاع داشت و اینکه قرار بود طی چند روز آتی پترائوس برای پاسخگویی درباره پرونده حادثه بنغازی در دادگاه حاضر شود این استعفا را با سئوالاتی روبرو کرده است. 

آنا کاسپاریان تحلیلگر مسایل سیاسی نیز گفت به نظر وی نیز اصلا مسئله فساد اخلاقی وی به مسئولیت های وی مربوط نمی شود و بعید به نظر می رسد وی به این خاطر استعفا کرده است. وی افزود متهم کردن شخصیت های سیاسی به فساد اخلاقی در واقع خود تبدیل به یک روش شده است زیرا زمانی که یک شخصیت به فساد اخلاقی متهم و اخبار آن منتشر می شود همه توجه ها به طرف آن جلب می شود. به عنوان مثال زمانی که اخبار دیگر مثلا درباره خدمات درمانی و بیمه مطرح می شود اگرچه اخبار بسیار مهمی است اما همه اقشار به اندازه اخبار مربوط به فساد اخلاقی به آن توجه نمی کنند و اغلب مردم با انتشار این گونه و برچسب هایی که به آنها زده می شود دیگر به سیاستمداری که اخبار درباره وی منتشر شده است توجه نمی کنند. 

استیو کوهن نماینده حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت برخی می گویند که علت استعفای اصلی ژنرال دیوید پترائوس نحوه مدیریت وی بر حادثه بنغازی بود گفت ژنرال پترائوس یک فرد فوق العاده بود که خدمات زیادی برای این کشور انجام داده است برخی تحلیلگران می گوید وی همچنین اهدافی سیاسی نیز داشت و حتی قصد داشت در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و زمانی که حزب جمهوریخواه وی را به عنوان نامزد سمت معاون رییس جمهور انتخاب کرد اندکی غافلگیر و وی حتی از نظر برخی احتمال پیروزی نیز در انتخابات برخوردار بود. 
مجری برنامه نیز گفت نکته جالب این است که نماینده ایالت کالیفرنیا در سنای آمریکا در این باره گفته است ایکاش رییس جمهور استعفای وی را نمی پذیرفت با این حال رییس جمهور استعفای وی را پذیرفت و این مسئله موجب قوت گرفتن این تصور می شود که مسایل مربوط به پترائوس بسیار بیشتر از یک رابطه بوده است. 

استیو کوهن عضو مجلس نمایندگان آمریکا گفت زمانی که فردی مناسب بسیار حساس مثلا ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را به عهده دارد نباید این گونه مسایل اخلاقی داشته باشد. زیرا فعالیت های وی می تواند تحت تاثیر این گونه مسایل حاشیه ای قرار گیرد و بنابراین زمانی که یک مقام بلند پایه این گونه نقطه ضعفهایی داشته باشد بسیار آسیب پذیر خواهد شد. 
برچسب ها: پتریوس ، آمریکا ، استعفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار