سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) سفير خود در ليبي را قرباني کرد تا روابطش با گروه هاي تکفيري و القاعده برملا نشود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الاخباريه ؛ عجيب نيست که واشنگتن کريس استيونز سفير خود در ليبي را به منظور تحقق اهدافش يعني سرنگون کردن دولت هاي سوريه و ليبي که بيست سال براي آن برنامه ريزي کرده است قرباني کند، زيرا سران واشنگتن طبق شعار «هدف، وسليه را توجيه مي کند» عمل مي کنند.

پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ کانادا اطلاعات جديدي درباره نقش آمريکا در آنچه بهار عربي توصيف مي شود و روابط اين کشور با سازمان القاعده که نقش زيادي در اين انقلابها داشت منتشر کرد. اين اطلاعات نشان مي دهد القاعده با کنسولگري آمريکا در بنغازي در ارتباط بوده است و اين کنسولگري از گروه هاي تروريستي در ليبي و سوريه حمايت مي کرده است.

گلوبال ريسرچ همچنين کنسولگري آمريکا در ليبي را مرکز هماهنگي با القاعده در ليبي معرفي کرده است. سفير آمريکا در ليبي حلقه اتصال واشنگتن با القاعده در ليبي بوده است و گزارش ها نشان مي دهد تروريست هاي القاعده از سال 2007 با اطلاع واشنگتن در ليبي حضور داشته اند.
به نوشته اين پايگاه اينترنتي، افراد مسلح تروريست وابسته به القاعده که به سلاح هاي ليبي مجهز شده اند با کمک آمريکا براي مبارزه با دولت سوريه به اين کشور منتقل مي شوند و بخش بزرگي از مخالفان سوري را همين تروريست ها تشکيل مي دهند.

گلوبال ريسرچ با اشاره به کريس استيونز سفير آمريکا در ليبي که به دست تکفيري ها در بنغازي کشته شد افزود، سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) مايل بود مشارکت خود را در عمليات مخفي که با پوشش ديپلماتيک صورت مي گرفت پنهان کند به همين علت استيونز را قرباني کرد تا ارتباطش با القاعده و مسلح کردن مخالفان سوري برملا نشود.

برچسب ها: سوریه ، واشنگتن ، تکفیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار