مذاکره کننده ارشد فلسطيني اعلام کرد آمريکا از يک سال پيش تاکنون کمک هاي مالي را به تشکيلات خودگردان فلسطيني متوقف کرده است .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان ؛ صائب عريقات در گفتگو با راديو رسمي صداي فلسطين گفت از اواخر اکتبر 2011 که فلسطين عضو کامل سازمان آموزشي ، علمي و فرهنگي ملل متحد (يونسکو) شد ، تشکيلات خودگردان فلسطيني هيچ کمک مالي را از واشنگتن دريافت نکرده است.

عريقات افزود طرف فلسطيني با دولت آمريکا در باره مراجعه به سازمان ملل متحد براي کسب عضويت در اين سازمان  اختلافات شديدي دارد. مراجعه به سازمان ملل متحد اقدامي براي تثبيت تشکيل دو کشور و روند صلح است.

عريقات تصريح کرد آمريکا تهديد کرده است در صورتي که تشکيلات خودگردان فلسطيني بر مراجعه به سازمان ملل متحد اصرار داشته باشد ، مجازات مالي  شديدي بر تشکيلات اعمال خواهد کرد و دفتر سازمان آزاديبخش فلسطين را در آمريکا تعطيل خواهد کرد .

عريقات گفت ما قصد برخورد و درگيري با آمريکا را نداريم و واشنگتن بايد ديکته کردن هاي اسرائيل ، تروريسم شهرک نشينان و يهودي کردن قدس را متوقف کند.

عريقات افزود :« ما تهديدهاي آمريکا را جدي گرفتيم و در حال تماس با همه کشورهاي جهان از جمله کشورهاي عربي هستيم .  با حمله وحشيانه و ظالمانه و بي سابقه اي روبرو هستيم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار