مدیر جهاد كشاورزی سرباز گفت: شش هزار هكتار از زمین های كشاورزی این شهرستان برای كاشت انواع محصولات صیفی و باغی خارج از فصل آماده شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان  ، شیرزاد كمالی افزود: با شروع فصل پاییز كه رنگ و بوی زمستان را نوید می دهد شهرستان سرباز از آب و هوایی بهاری برخوردار است.

وی اظهار داشت: آب و هوای مناسب شهرستان سرباز بویژه در فصل زمستان سبب شده است انواع محصولات خارج از فصل زراعی و باغی در این منطقه به عمل آید.

وی گفت: بر خلاف سایر نقاط كشور كه در این فصل كشت محصولات كشاورزی در هوای آزاد امكان پذیر نیست در دشت پیشین این شهرستان به عنوان یك گلخانه طبیعی كاشت محصولات زراعی و باغی انجام می شود.

كمالی با اشاره به اینكه كه بیشتر كشت های زراعی این منطقه در فصل پاییز انجام می شود گفت: كشاورزان شهرستان سرباز در حال آماده سازی و كاشت محصولاتی از جمله بادمجان، فلفل، هندوانه، ذرت دانه ای، گندم، پیاز و طالبی خارج از فصل هستند.

وی ادامه داد: محصولات خارج از فصل شهرستان سرباز از اوایل بهمن ماه آماده عرضه در بازارهای داخلی و صادرات به كشورهای همجوار از جمله پاكستان است.

مدیر جهاد كشاورزی سرباز اظهار داشت: با اختصاص شش هزار هكتار از زمین های كشاورزی این شهرستان به كشت انواع محصولات زراعی زمینه اشتغال 15 هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است.

دشت پیشین شهرستان سرباز به دلیل دارا بودن آب و هوایی مناسب و خاك حاصلخیز قطب عمل آوری محصولات زراعی و باغی خارج از فصل و انواع میوه های گرمسیری در جنوب سیستان و بلوچستان است.

سرباز یكی از زیباترین نقاط دیدنی ایران زمین به شمار می رود كه در امتداد رود بزرگ سرباز قرار داشته و محصولات ان از خرما گرفته تا برنج دارای تنوع بسیاری است.

رودخانه سرباز زیست گاه یكی از عجیب ترین حیوانات حیات وحش یعنی تمساح پوزه كوتاه است كه در گویش محلی به 'گاندو' مشهور است.

به گفته كارشناسان این تمساح بازمانده تمساح های مربوط به دوره مزوزوئیك یعنی حدود ۲۲۵ الی ۲۶۵ میلیون سال قبل است و در طول این سالها هیچ تغییر ظاهری نكرده است.

شهرستان سرباز از توابع استان سیستان و بلوچستان در فاصله حدود 500 كیلومتری جنوب زاهدان مركز این استان واقع شده است./س

برچسب ها: کشت ، محصولات ، خارجفصل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.