واتيکان در واکنش به موج ازدواج همجنس گرايان در غرب ، روز شنبه متعهد شد به دفاع از ازدواج طبيعي زن و مرد ادامه دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز؛ ساکنان ايالت هاي مريلند ، واشنگتن و مين آمريکا در همه پرسي هفته گذشته حق ازدواج همجنس گرايان را قانوني کردند. از اين پس حق ازدواج همجنس بازان در شش ايالت آمريکا و نيز منطقه فدرال کلمبيا به رسميت شناخته شده است.

در اروپا نيز  دولت فرانسه روز چهارشنبه پيش نويس قانوني را درباره ازدواج و فرزند پذيري همجنس گرايان تصويب کرد. دادگاه قانون اساسي اسپانيا نيز اعتراض گروههاي مخالف قانون ازدواج همجنس گرايان را که چند سال پيش در اين کشور به تصويب رسيده بود ، رد کرد.

"فدريکو لومباردي" ، سخنگوي واتيکان ، در سخنراني هفتگي خود در راديو واتيکان اعلام کرد واضح است که در کشورهاي غربي گرايش رو به گسترشي براي تغيير بينش سنتي ازدواج بين زن و مرد يا حتي تلاش براي کنار گذاشتن آن وجود دارد. آنها سعي مي کنند رسميت قانوني ازدواج بين زن و مرد را نسبت به ساير انواع روابط از بين ببرند.

وي در اين موضع گيري که تقريبا به 30 زبان پخش مي شد ، اين سوال را مطرح کرد که آيا علت گرايش به همجنس گرايي در اروپايي ها و آمريکايي ها اين است که آنها نمي توانند منطق حاکم بر عرف جامعه را درک کنند؟

مهم اين است که يک زن و يک شوهر را آنچنان که هستند ، به عنوان يک زوج قبول داشته باشيم و فرزندان آنها که به دنيا مي آيند ، بدانند و بتوانند بگويند که يک پدر و يک مادر دارند و اين براي آن است که اين نوع بينش که در آن روابط انساني با ازدواج زن و مرد تعريف مي شود ، حفظ شود و اين به نوعي " فتح تمدن" محسوب مي شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار