مجسمه مومي "مرتضي مميز" شباهت زيادي با اين هنرمند فقيد دارد.

حميد كنگراني، هنرمند مجسمه ساز و خالق مجسمه مومي " مرتضي مميز " در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران؛ گفت: تمامي هنرمنداني كه مجسمه آن ها را ساخته ام در قيد حيات بوده اند.
وي اظهار داشت: مجسمه اي كه در حال حاضر از "استاد مميز" در خانه هنرمندان ايران نصب شده است پس از درگذشت وي ساخته شده است.
وي خاطر نشان كرد: ساخت مجسمه استادان و هنرمنداني كه در قيد حيات هستند بسيار آسان تر استزيرا به جهت ساخت مجسمه آن ها چندين مرحله ديدار با هنرمند صورت مي‌گيرد تا با شناخت شخصيت وي اثري ماندگار و كاملا شبيه هنرمند ساخته شود.

*ساخت مجسمه استاد مميز بسيار سخت بود

وي در ادامه گفت: سال گذشته پيشنهادي مبني بر ساخت مجسمه " استاد مميز" از سوي خانه هنرمندان ايران داده شد.
وي در ادامه تصريح كرد: ساخت مجسمه "مميز" به دليل آن كه بايد از تمامي مجسمه را از روي عكس مي ساختيم بسيار سخت بود چرا كه با شخصيت وي آشنايي نداشتم.
اين هنرمند مجسمه ساز گفت: مجمسه مومي "مميز" در مدت بسيار كوتاهي ساخته و رونمايي شد.



وي در ادامه خاطر نشان كرد: مجمسه پدر گرافيك نوين ايران براساس مطالعات و اطلاعاتي كه از بنياد مميز دريافت كرده بودم، ساختم.
 كنگراني اظهار داشت: تمام تلاش خود را صرف كردم تا عليرغم آنكه " مرتضي مميز" را نديده بودم اما مجسمه وي شباهت فراواني را با اين هنرمند فقيد داشته باشد.



وي خاطر نشان كرد: خوشبختانه هنرمندان گرافيك و دوستداران مرتضي مميز با ديدن مجسمه مومي وي اعلام كردند كه مجسمه كاملا شبيه ايشان است.
وي گفت: اين مجسمه در حال حاضر در نگارخانه اي به نام همين هنرمند در خانه هنرمندان ايران نصب شده است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.