ذوالفقار نسب: ازبکستان در تهران انتحاري بازي خواهد کرد

مربي سابق تيم ملي فوتبال کشورمان، گفت: شرايط ليگ ما به گونه اي است که بازيکنان از نظر بدني وضعيت بهتري نسبت به ديدار با کره جنوبي دارند.

بيژن ذوالفقارنسب مربي سابق تيم ملي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: شرايط ليگ ما به گونه اي است که بازيکنان ما در آستانه بازي با ازبکستان از نظر بدني وضعيت بهتري نسبت به ديدار با کره جنوبي دارند.

از نظر فني با توجه به اطلاعاتي که از ازبکستان دارم، بايد برنامه ريزي ما طوري باشد که بازيکنان ما به هماهنگي بيشتري رسيده باشند و با آمادگي کامل به مصاف ازبکستان بروند.

وي افزود: به اعتقاد من، ازبکستان تيم بسيار خوبي است و در 10 سال اخير، در مسابقات آسيايي در رده ملي و باشگاهي حضور خوبي داشته اند.

آنها فوتبال با برنامه اي دارند و از فوتباليست هاي فيزيکي برخوردار هستند که خلاقيت خوبي هم دارند، البته ازبکستان امسال مسابقات مقدماتي را خيلي ضعيف شروع کرد، هرچند که شرايط آنها بهبود پيدا کرده است.

وي در ادامه گفت: ازبکستان به خوبي مي داند که بازي در تهران براي آنها چقدر مهم است و به همين دليل ممکن است در اين ديدار خارج از خانه انتحاري بازي کنند. بايد تمام احتمالات را در اين رابطه در نظر بگيريم و با آمادگي و هوشياري کامل به مصاف اين تيم برويم.

وي اظهار داشت: وضعيت تيم ملي ما بهتر شده و آن استرس و جوي که قبل از بازي با کره جنوبي اطراف تيم ملي بود، بهبود پيدا کرده است.

بسياري از کارشناسان قبل از بازي با کره جنوبي معتقد بودند که اگر از 2 بازي با کره جنوبي و ازبکستان 4 امتياز بگيريم، خيلي خوب است.

الان 3 امتياز گرفته ايم، چون کره جنوبي را برديم و کسب يک امتياز از ديدار با ازبکستان مي تواند رضايت بخش باشد، اما تساوي نبايد هدف ما باشد، چون بازي خانگي ما است و مطمئنا تماشاگران براي حمايت از تيم ملي، به استاديوم مي آيند و ما با برنامه، تمرکز و انگيزه بالا مي توانيم 3 امتياز بازي با ازبکستان را به دست بياوريم و راه صعودمان به جام جهاني را هموار کنيم.

مربي سابق تيم ملي فوتبال کشورمان، اظهار داشت: کارلوس کي روش در بازي با کره جنوبي اخراج شد و در بازي با ازبکستان محروم است و نمي تواند روي نيمکت بنشيند.

طبيعي است که حضور سرمربي کنار زمين اثرات زيادي دارد، چون به صورت دائم با بازيکنان در ارتباط است. ما تجربه زيادي در اين زمينه نداريم، چون يادم نمي آيد که در بازي رسمي سرمربي تيم ملي روي نيمکت نباشد.

در چنين شرايطي بايد در تمرينات روي ارتباط کي روش با کادر فني و بازيکنان کار شود و راهکارهاي لازم را براي ارتباط خوب بين طرفين اتخاذ شود.

نمي دانم کادر فني تيم ملي چه روشي را به کار مي گيرند، اما بايد ارتباط خوبي بين کي روش از روي سکوها و دستيارانش در روي نيمکت باشد و اين کار بايد خيلي ظريف و با برنامه انجام شود.

عدم حضور کي روش روي نيمکت اتفاق خوبي براي تيم ملي ما نيست و اميدوارم اين مسئله لطمه اي به تيم ايران وارد نکند.

وي افزود: علي کريمي مقابل تاجيکستان مصدوم شد. اتفاقي است که افتاده و مطمئن هستم تيم ما بازيکناني دارد که نقش عمده اي از توانايي هاي ايشان را در زمين جبران خواهد کرد.

نمي دانم در برنامه هاي کي روش استفاده از کريمي بود يا نه، اما قرار بود مقابل ازبکستان از کريمي به مدت 10 يا 15 دقيقه استفاده کنيم، مشکلي پيش نمي آيد.

وي در ادامه گفت: ما با وفاق ملي موفق شديم کره جنوبي را شکست دهيم. خيلي سخت است که آن فضا و جو را دوباره ايجاد کنيم. اگر آن جو دوباره در کشور و فوتبال ما ايجاد شود، در بازي با ازبکستان خيلي مفيد خواهد بود، اما چون زمان کمي به بازي مانده است، به وجود آوردن فضايي که قبل از کره جنوبي بود، خيلي سخت است.

الان چنين جوي در فوتبال ما وجود ندارد و خيلي سخت است که دوباره يک وفاق ملي ايجاد شود و همه روي موفقيت تيم ملي تمرکز کنند.

الان بايد روي بازيکنان خودمان کار شود. در بازي با کره جنوبي همه بچه هاي ما بهتر از شرايط قبلي شان بودند و با تمام وجود کار کردند و موفق شديم کره جنوبي را با يک گل در تهران شکست دهيم.

ذوالفقارنسب در پايان گفت: هواداران فوتبال ما بايد مثل بازي با کره جنوبي، از دقيقه اول از تيم ملي حمايت کنند و تشويق منطقي از تيم ما داشته باشند.

اگر بازيکنان به خوبي تشويق و حمايت شوند، تيم ملي راه مي افتد و با انگيزه بازي خواهد کرد. اميدوارم که در بازي با ازبکستان، استاديوم پر شود و شاهد حضور پرشور مردم در آزادي باشيم.

همين که هواداران بيايند، فضاي استاديوم خوب مي شود و همين جو روي ازبکستان هم خيلي تاثير مي گذارد و به آنها اجازه نمي دهد با تمرکز لازم در زمين بازي کنند و مي توانيم از اين شرايط خوب، به نفع خودمان استفاده کنيم./آق

برچسب ها: مربی ، فوتبال ، ازبکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار