مدير عامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران با اعلام افزايش 38 درصدي تحويل سوخت به نيروگاه ها از ذخيره حدود 6 ميليارد ليتر سوخت در مخازن نيروگاهي خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، جليل سالاري با تاکيد بر اين که هم اکنون با نزديک شدن به چهارماه پاياني سرد سال، بيش از 90 درصد ظرفيت نيروگاهي کشور تکميل شده است، افزود: امسال حدود 13 ميليارد ليتر سوخت به نيروگاه هاي کشور تحويل شده است که اين ميزان در مقايسه با پارسال (حدود 9 ميليارد ليتر) حدود 38 درصد رشد يافته است. 

وي با تاکيد بر اين که تدابير لازم براي تامين سوخت نيروگاه ها در چهارماه پاياني سرد سال انديشيده شده است، گفت: ذخيره سوخت نيروگاهي هم اکنون حدود 5.8 ميليارد ليتر است که حدود 3 ميليارد ليتر آن نفت گاز و حدود 2.8 ميليارد ليتر نفت کوره است. 

سالاري با مطلوب خواندن ذخاير سوخت نيروگاه ها تصريح کرد: با جلساتي که به صورت مستمر در مجموعه وزارت نفت و نيز با مسوولان وزارت نيرو برگزار شده ، برنامه ريزي هاي لازم براي توزيع فرآورده در سبد سوخت نيروگاهي و افزايش موجودي مخازن انديشيده شده است و هم اکنون نيروگاه ها در وضعيت مطلوبي به لحاظ ذخيره سازي سوخت به سر مي برند. 

مدير عامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران با اشاره به اين که برنامه ريزي هاي مربوط به سوخت نيروگاهي به دو بخش هشت ماهه ابتداي سال و چهارماهه پايان سال تقسيم مي شود، گفت: در چهارماه پاياني سال گذشته ميزان سوخت تحويلي به نيروگاه ها با 46 درصد افزايش از 14 ميليارد ليتر در سال 89 به 20 ميليارد ليتر در سال 90 افزايش يافت که اين افزايش در بخش نفت گاز حدود 88 درصد و در نفت کوره حدود 17.5 درصد بوده است.  

سالاري افزود: همچنين در هشت ماه ابتداي سال گذشته نيز ميزان نفت گاز تحويلي به نيروگاه ها در مقايسه با سال 89 حدود 30 درصد و ميزان نفت کوره تحويلي به نيروگاه ها حدود 55 درصد رشد يافت.

نيروگاه هاي کشور علاوه بر گاز از دو نوع سوخت مايع نفت گاز و نفت کوره مصرف مي کنند که با توجه به نوع نيروگاه ها مقدار سوخت مصرفي در هر يک از آنها متفاوت است و شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي تامين سوخت مايع حدود 65 نيروگاه برق کشور را به عهده دارد.  نيروگاه هاي سيکل ترکيبي بيشتر از سوخت نفت کوره، نيروگاه ها بخاري از نفت‌گاز و برخي نيروگاه ها که به شبکه گاز متصل نيستند نيز، از سوخت نفت کوره استفاده مي کنند. 

هر سال از ابتداي فروردين ماه، سوخت مايع در مخازن نيروگاه ها ذخيره سازي مي شود.

ذخاير سوخت مايع نيروگاه ها بايد تا پايان هر سال مصرف شود و از اول فروردين ماه نفت‌گاز و نفت کوره دوباره در مخازن نيروگاه ها ذخيره سازي مي شود./عب
برچسب ها: ذخایر ، مخازن ، نیروگاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار