دولت آمريکا اعلام کرد توفان آيزک بيش از 24 درصد از توليد نفت و حدود هشت درصد از توليد گاز طبيعي خليج مکزيک را متوقف کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ؛ اداره حفاظت از محيط زيست آمريکا اعلام کرد طوفان موسمي آيزک در خليج مکزيک سبب شده است 24.19 درصد از توليد نفت خام و 8.24 درصد از توليد گاز طبيعي اين منطقه به تعطيلي کشانده شود.

پيش بيني مي شود اين توفان، پيش از رسيدن به سواحل ايالت هاي فلوريدا و لوييزيانا آمريکا، قدرت بيشتري پيدا کند و به يک گردباد شديد تبديل شود. اداره حفاظت از محيط زيست آمريکا اعلام کرد توليدکنندگان نفت و گاز منطقه خليج مکزيک، درمجموع 333 هزار و 815 بشکه از توليد روزانه نفت و 371 ميليون فوت مکعب از توليد روزانه گاز خود را کاهش مي دهند.

 خليج مکزيک حدود 23 درصد از توليد نفت خام و هفت درصد از توليد گاز طبيعي امريکا را به خود اختصاص داده است. مسير توفان آيزاک به گونه اي است که آن را از منطقه اي سرشار از زيرساخت هاي نفت و گاز آمريکا، عبور خواهد داد.

آمريکا به مصرف روزانه بيش از 18 ميليون بشکه نفت خام در سال گذشته ميلادي، بزرگ ترين مصرف کننده اين کالا در جهان به شمار مي آيد.
برچسب ها: آمریکا ، طوفان ، آیزک ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار