مدير عامل شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران از برنامه ريزي دقيق براي تامين سوخت خودروها همزمان با آغاز فصل سرما خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، عليرضا ضيغمي گفت : با آغاز فصل سرما سوخت کافي در همه نقاط کشور وجود دارد و برنامه ريزي هاي لازم براي عرضه مناسب آن در سراسر کشور انجام شده است.

وي تاکيد کرد : ذخيره سازي هاي مناسب در همه نقاط کشور به ويژه مناطق سردسير و سخت گذر انجام شده است و با پر شدن مخازن، تامين سوخت زمستاني بدون هيچ کمبودي انجام مي شود.

معاون وزير نفت در امور پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي تصريح کرد: همچنين سوخت مورد نياز وسايل حمل و نقل عمومي نيز به ميزان کافي در جايگاه ها وجود دارد و عرضه مطلوب سوخت در تمامي جايگاه هاي سراسر کشور بدون مشکل انجام مي شود. 

ضيغمي با اشاره به اين که بنزين و گازوييل کافي در تمامي جايگاه هاي عرضه سوخت وجود دارد، افزود: در برخي موارد  اندک ممکن است جايگاه هاي سوخت در حال تعميرات دوره اي باشند که در اين موارد هموطنان مي توانند از جايگاهي ديگر در همان محدوده اقدام به سوختگيري کنند.

به گزارش شانا، برنامه ريزي براي توزيع مناسب سوخت (اعم از فرآورده و گاز) يکي از اقدام هاي مهم وزارت نفت است که نيازمند هماهنگي دقيق و منسجم با بخش هاي داخل صنعت نفت (به عنوان واحد تامين سوخت) و بخش هاي خارج از اين صنعت (به عنوان مصرف کننده) است.

نيروگاه ها، صنايع بزرگ و انرژي بر از بزرگ ترين بخش هاي مصرف سوخت کشور هستند که بايد ميزان مصرف دقيق اين بخش ها بر اساس پيش بيني شرايط آب و هوايي و ميانگين مصرف سوخت آنها در سال هاي گذشته متناسب با توسعه شبکه گازرساني شهري و روستايي سنجيده و نسبت به تامين آن سوخت همه بخش هاي مصرف در زمستان اقدام شود.

بر اساس اعلام شرکت ملي گاز ايران، کمترين حجم گاز تحويلي به نيروگاه هاي کشور در ماه هاي سرد زمستان امسال، مطابق سال هاي گذشته 30 ميليون مترمکعب در روز خواهد بود و بقيه نياز نيروگاه ها به سوخت از طريق سوخت مايع تامين مي شود./عب
برچسب ها: سوخت ، خودرو ، زمستان ، نفت ، گازوئیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار