60 ليتر سهميه بنزين آبان خودروهاي شخصي و عمومي، فردا در کارت هوشمند سوخت خودروها شارژ خواهد شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، اين سهميه بدون هيچ گونه تغييري مانند ماه هاي گذشته ، ساعت 24 يکشنبه در کارت هاي هوشمند سوخت هموطنان شارژ خواهد شد.

در آبان 60 ليتر سهميه بنزين به کارت هوشمند سوخت خودروهاي شخصي و 25 ليتر بنزين به کارت سوخت موتورسيکلت‌ها با نرخ نيمه يارانه اي هر ليتر 400 تومان واريز مي شود، همچنين سهميه سوخت خودروهاي عمومي و خدماتي مطابق جدول سهميه ماه گذشته واريز خواهد شد.

در دومين ماه فصل پاييز، 300 ليتر بنزين با نرخ آزاد هر ليتر 700 تومان در کارت هاي سوخت خودروها واريز مي شود که در صورت اتمام سهميه 400 توماني قابل استفاده خواهد بود.

بنزين آزاد شارژ شده در کارت هاي هوشمند سوخت از مهر امسال از 500 ليتر به 300 ليتر کاهش يافت که اين کاهش تنها به دليل کاهش قاچاق در نواحي مرزي کشور صورت گرفته است و عرضه بنزين آزاد از طريق کارت هاي هوشمند شخصي و نيز کارت جايگاه دار بدون هيچ گونه محدوديتي ادامه دارد.

هم اکنون به طور ميانگين روزانه حدود 63 ميليون ليتر بنزين در کشور مصرف مي شود که 14.7ميليون ليتر آن متعلق به شهر تهران است و انتظار مي رود در ادامه روند کاهشي مصرف بنزين از نيمه مهر ؛ همزمان با بازگشايي مدارس، اين رقم بازهم کاهش يابد./عب
برچسب ها: بنزین ، سهمیه ، واریز ، گازوئیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار