اداره آمار يونان (الستات) اعلام کرد نرخ بيکاري در اين کشور در ماه اوت براي سي و نهمين مالي متوالي افزايش يافت و به رقم بي سابقه 25/4 درصد رسيد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ رکود اقتصادي فلج کننده ناشي از اقدامات رياضتي دولت يونان همچنان به بازار کار اين کشور لطمه مي زند و بيکاري را در يونان به بيش از دو برابر يازده و نيم درصد که نرخ متوسط بيکاري در منطقه يورو است، افزايش داده است.از زمان آغاز بحران اقتصادي يونان در سال دو هزار و هشت، نرخ بيکاري در اين کشور بيش از سه برابر شده است.

ميزان بيکاري در بين افراد بين پانزده تا بيست و چهار سال در يونان که در ماه اوت سال دو هزار  و هشت، بيست درصد بود، هم اکنون پنجاه و هشت درصد است.براورد مي شود که اقتصاد يونان از آن زمان تاکنون تقريبا يک پنجم کاهش رشد داشته است.

پيش بيني مي شود که کاهش رشد اقتصادي يونان در سال دو هزار و سيزده نيز ادامه داشته باشد.

قرار است دولت يونان به عنوان پيش شرط دريافت کمک هاي بين المللي بيشتر، بودجه خود را کاهش و ماليات ها را افزايش دهد تا بتواند نه ميليارد و چهار صد ميليون يورو در هزينه هايش صرفه جويي کند.

تعداد بي سابقه يک ميليون و دويست و هفتاد هزار يوناني در ماه اوت بيکار بودند که افزايشي سي و هشت درصدي را در مقايسه با مدت مشابه پارسال نشان مي دهد.نرخ بيکاري ماه اوت يونان دومين نرخ بيکاري بالا در اتحاديه اروپا پس از اسپانيا است. براساس آمار و ارقام يورواستات، نرخ بيکاري در اسپانيا بيست و پنج و نيم درصد است.

برچسب ها: بیکاری ، بونان ، رکورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار