کمتر بودن شمار راي دهندگان در انتخابات آمريکا در مقايسه با چهار سال پيش نشان مي دهد مردم از نظام حاکم سرخورده شده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي مبارزات انتخاباتي سال 2012 آمريکا، پرهزينه ترين انتخابات در تاريخ اين کشور و جهان بوده است.
اين مبارزات بيش از دو ميليارد دلار هزينه را به اين کشور تحميل کرد.اين در حاليست که هم اکنون بحران اقتصادي و بيکاري به شدت به مردم آمريکا فشار مي آورد.
هم اکنون بيش از 46 ميليون آمريکايي زير خط فقر زندگي مي کنند.
اوباما تاکيد کرد سالهاي آينده بهترين سالها براي مردم آمريکا خواهد بود در حاليکه واقعيت خلاف اين را نشان مي دهد.
هم اکنون ميزان بدهي آمريکا به بيش از شانزده تريليون دلار رسيده است به همين علت بسياري از آمريکايي ها ترديد دارند که اوباما بتواند به وعده هاي انتخاباتي خود عمل کند.
از نظر بسياري از آمريکايي ها فرقي نمي کند رئيس جمهور آنها دموکرات يا جمهوريخواه باشد زيرا تاريخ و تجربه نشان داده است نمايندگان هر دو حزب به وعده هاي خود عمل نکرده اند.

"کالين کامبل" تحليلگر پرس تي وي گفت بسياري از راي دهندگان بر اين باورند که انتخابات آمريکا، يعني انتخاب ميان بد و بدتر است و هر دو نامزد نامطلوب هستند. بسياري از کساني که در اين انتخابات راي دادند فکر مي کردند که رامني بدتر از اوباماست.

به گفته يک آمريکايي ، به نظر من بسياري از آمريکاييها از  شرکت در انتخابات خودداري کردند زيرا احساس نمي کنند که راي آنها اصلا تاثيري داشته باشد.
نظام سياسي دو حزبي در آمريکا بسياري از مردم را درباره تغييرات واقعي نااميد کرده است زيرا هيچ حزب ديگري نمي تواند در رياست جمهوري رقابت کند. بعلاوه در آمريکا رئيس جمهور و معاون او را راي مستقيم مردم انتخاب نمي کند بلکه انتخابات رياست جمهوري را نظام الکترال اداره مي کند و در واقع تعيين کننده برنده انتخابات آراي کالج الکترال و نه راي مستقيم مردم است. بسياري اين نظام را غير دموکراتيک مي دانند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار