يک توليدکننده نمونه در جشنواره ملي توليدکنندگان جوان گفت: شرايط کنوني ارز بهترين فرصت براي صادرکنندگان در جهت توسعه صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا است.

عباس مرجاني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: زماني که دلار به صورت تصنعي در قيمت پائين نگه داشته مي شد، توليد توانايي رقابت با بخش تجارت و بازرگاني را نداشت.

وي ادامه داد: از زماني که قيمت ارز رو به افزايش رفته فرصتي مناسب پيش روي صادرکنندگان قرار داده شده تا ميزان صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا را توسعه دهند.

مرجاني تاکيد کرد: البته ممنوعيت صادرات مواد اوليه لازمه ارتقاي بخش توليد و در نهايت توسعه صادرات محصول با ارزش افزوده بالاست.

**کيفيت شرط ماندگاري در بازار هدف

اين توليدکننده شيرآلات در خصوص ورود به بازارهاي هدف صادراتي تصريح کرد: کيفيت مطلوب و رقابتي تنها شرط حضور و ماندگاري در بازارهاي هدف محسوب مي شود.

وي ادامه داد: هم اکنون در حوزه صنايع شيرآلات ساختماني توليدکنندگان داخلي قادر به توليد کالاهاي باکيفيت و قابل رقابت با اجناس خارجي هستند که مي تواند به بازار هدف کشورهاي همسايه راه پيدا کند و موفق باشد.

وي با تاکيد بر حمايت هاي دولتي از بخش توليد خاطرنشان کرد: اولويت اصلي توليدکنندگان دريافت تسهيلات مالي نيست بلکه تسهيل ساير امور از جمله رسيدگي به بحث تامين اجتماعي و اصلاح قانون مالياتي مي تواند کمک بيشتري به اين بخش کند./س
برچسب ها: نرخ ، ارز ، صادرکننده ، کیفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار