استاندار دیالی گفت: پیگیر رسمی شدن مرز سومار مندلی در عراق هستیم.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، عمر عبدالعزیز حمیری در نشستی که با حضور استاندار کرمانشاه و مدیران استانی و هئیت اقتصادی و تجاری عراق در سالن شهدای استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هدف ما از حضور در ایران همکاری مشترک و دوجانبه با کشور ایران است.

حمیری با اشاره به امضای چندین پروتکل و تفاهمنامه در سال‌های گذشته با استان کرمانشاه، تصریح کرد: هدف از آمدن و حضور در کشور ایران پیگیری این مصوبات و پروتکل‌ها است.

وی افزود: بررسی مسائل مشترک فرهنگی و اجتماعی نیز موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود و استان دیاله به طور جد می‌خواهد این موضوعات پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در مدتی کوتاه توافق وزیر کشور  را برای رسمی‌شدن مرز سومار مندلی گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: در حال‌‌حاضر مشغول فراهم ‌کردن شرایط رسمی‌شدن سومار مندلی هستیم.

استاندار دیالی گفت: استان دیاله نیازمند مساعدت و برقراری ارتباط با استان کرمانشاه است و مایل هستیم که در این خصوص پروتکل و تفاهمنامه نوشته شود.

وی بر تعامل و بورس تحصیلی دانشجویان استان دیاله‌، افزایش تردد زائران از مرز خسروی‌، برپایی نمایشگاه، مداوای مجروحان و بیماران عراقی در ایران تاکید کرد و گفت: به شدت تمایل به عملیاتی شدن تفاهمنامه‌های مسائل مطرح شده توسط استاندار کرمانشاه هستیم.

وی در پایان گفت: به صداقت برادران‌مان در کشور جمهوری اسلامی اعتقاد داریم.

گفتنی است؛ سفر دکتر عمر عبدالعزیزحمیری استاندار دیالی عراق به استان کرمانشاه به منظور بازدید از مراکز صنعتی و جاذبه‌های گردشگری و نیز پیگیری تفاهم‌نامه‌ها و پروتکل‌های امضا‌ شده بین استانداران کرمانشاه و دیاله است./ج1

برچسب ها: کرمانشاه ، استاندار ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.