مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در بازدید از واحدهای تولیدی ایران مایه، ملامین سازی تبریز و شیشه آذر در آذربایجان شرقی گفت:مشکلی از بابت جذب سرمایه گذاران خارجی در کشور نداریم و سرمایه گذاران نباید نگران سرمایه های خود در ایران باشند.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،سید محمد مسیح حبیبی ادامه داد: خوشبختانه استان آذربایجان شرقی به ویژه شهر تبریز در امر جذب سرمایه گذاران خارجی موفق عمل کرده و دارای جایگاه مناسبی در سطح کشور در این خصوص می باشد.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی در کشور تنها استانی است که شهرک سرمایه گذاری خارجی دارد، گفت: به همین خاطر این استان بیشترین تعداد سرمایه گذاری خارجی را جذب نموده و در این زمینه می تواند الگوی مناسبی برای سایر استان ها باشد.

وی توسعه اشتغال و امنیت اجتماعی منبعث از آن را زاییده  سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی عنوان کرده وافزود: هدف ما كسب توانایی در کسب و کار جهانی و سرامد بودن در توسعه و همسویی با تحولات جهانی است.

مسیح حبیبی در خصوص وجود تضمين هاي كافي براي سرمايه گذاري خارجي در ايران گفت: خوشبختانهمقررات خوبي براي سرمايه گذاري خارجي در ايران وجود دارد و تضمين هاي قوي و مستحكم براي حفظ سرمايه هاي خارجي موجود است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران ترک، بیشترین سهم و میزان سرمایه گذاری های خارجی در این استان را به خود اختصاص داده اند، افزود: موقعیت جغرافیایی آذربایجان شرقی ، مشترکات فرهنگی، نزدیکی به اروپا و خاک ترکیه از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در حضور روزافزون سرمایه گذاران ترک در تبریز و آذربایجان شرقی به شمار می رود./س

برچسب ها: جذب ، سرمایه ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.