دانشگاه گيلان در دولت های نهم و دهم رشد نسبی در مقایسه با دولت های گذشته داشته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛‌ عبدالله حاتم زاده، رئیس دانشگاه گیلان صبح امروز در چهل و چهارمین همایش معاونین آموزشی و موسسات آموزش عالی طی سخنرانی در سالن همایش های این دانشگاه گفت: استان گیلان 2/5 میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از استان های کوچک به شمار می آید اما از نظر دانشجو تعداد قابل قبولی دانشجو در این استان مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود:  هشتاد و یک مرکز آموزش عالی و 126 هزار نفر دانشجو در مرکز این استان مشغول تحصیل هستند.

چنانچه دانشگاه گیلان از نظر ظرفیت پذیرش دانشجو و تعداد اعضای هيئت علمی رشد نسبی داشته و هم اکنون بیش از 18 هزار نفر دانشجو و تعداد 330 رشته و گرایش در این استان وجود دارد که البته  دانشگاه های این استان توانستند در دولت های نهم و دهم رشد نسبی قابل توجهی در مقایسه با دولت های گذشته داشته باشند.

حاتم زاده در ادامه به ذکر آماری از میزان دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی و تعداد رشته های دانشگاهی در سال های مختلف اشاره کرد و گفت: در سال 84 تعداد دانشجویان دکتری 22 نفر با 6 رشته بوده که هم اکنون به 824 دانشجو و 85 رشته رسیده است.

همچنین در مقطع کارشناسی ارشد در سال 84 ،  32 رشته و 331 دانشجو در دانشگاه های این استان مشغول به تحصیل بوده اند که هم اکنون به 186 رشته   و 6260 دانشجو رسیده است یعنی بیش از 35 تا 40 نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی وجود دارد.

وی تصریح کرد: تعداد اعضای هئیت علمی در دولت های قبلی 32 نفر و هم اکنون به 457 نفر رسیده است.

 از نظر پژوهشی رشد نسبی در دانشگاه های استان گیلان وجود دارد

حاتم زاده در ادامه به تعداد استاد و دانشیار دانشگاه های گیلان اشاره کرد و گفت: در دولت های قبلی 4 استان و 16 دانشیار در دانشگاه های استان گیلان مشغول به تحصیل بوده اند که هم اکنون به 32 استاد و 86 دانشیار ارتقا یافته اند و این رشد می تواند کمک زیادی به توسعه دانشگاه در این استان داشته باشد.

وی به بحث پژوهشی در دانشگاه های استان گیلان اشاره کرد و گفت: از نظر پژوهشی نیز رشد نسبی در دانشگاه های این استان وجود دارد چنانچه در دولت های قبلی تعداد مقالات تولید شده به 196 عدد رسیده بود و هم اکنون تعداد مقالات تولید شده البته در مقالات علمی 877 و در مقالات علمی پژوهشی 930 مقاله تولید شده است و در کل این تعداد مقالات به 1800 مقاله می رسد که این امر حاکی از رشد بالای پژوهشی در دانشگاه های این استان است.
 
حاتم زاده تصریح کرد: تعداد مجلات در دولت های قبلی و هم اکنون با رشد قابل توجهی مواجه شده چنانچه قبلا یک مجله و هم اکنون به 14 مجله افزایش یافته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه های حاشیه دریای خزر عضو اتحادیه حاشیه خزر هستند و ارتباط مناسبی بین این دانشگاه ها وجود دارد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار