واکنش دانشجويان نسبت به طرح سوال از رئيس جمهور، مباحثي که از نظر دانشجويان نمايندگان بايد در طرح تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد مد نظر قرار دهند، دلايل اضمحلال دموکراسي در آمريکا و برگزاري کرسي‌هاي آزاد انديشي از مهمترين عناوين خبري دانشگاه در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دانشگاه‌هاي کشور در هفته‌اي که گذشت رويدادهايي را در خود جاي دادند که مهمترين عناوين آن را در زير مي‌خوانيد:
شهيري: حمايت از آرمان‌هاي نظام سرلوحه فعاليت‌هاي تشکل‌هاي دانشجويي است


دبير تشکيلات انجمن اسلامي دانشگاه شيراز با بيان اينکه وحدت ميان دانشجويان و تشکل‌هاي دانشجويي به عنوان يک اصل هميشه مد نظر است، گفت: بايد فضا را براي حضور اقشار دانشجويي به عرصه انتخابات رياست جمهوري آماده کنيم، چرا که انتخابات رياست جمهوري يک مرحله سرنوشت ساز براي کشور بوده و بايد با دقت نظر بيشتري صورت گيرد.
ثابتي: جريان اصلاحات به يك بن بست استراتژيك رسيده است


مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس گفت: جريان اصلاحات به يك بن بست استراتژيك رسيده و در اتخاذ راهبرد صحيح دچار تشتت شده که علت آن هم لجام گسيختگي سران اين جريان است.
قبادي: نمايندگان نگذارند تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد کمرنگ‌ شود



عضو شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت با بيان اينکه امام خميني(ره)، مستضعفان را صاحبان اصلي انقلاب عنوان مي‌کردند، اظهارداشت: مسئولان در باز پس‌گيري حقوق مردم در مقابل کساني که به بيت‌المال دست درازي کرده‌اند با جديت عمل کرده و پاسخگوي مردم باشند.
نمايشگاه پوستر نقد انجمن حجتيه به مناسبت عید غدیر در پرديس علوم دانشگاه تهران


نمايشگاه بررسي آرا و عقايد انجمن حجتيه به همت بسيج دانشجويي پرديس علوم دانشگاه تهران، در حال برگزاری است.
سعيد قاسمي: هر زمان دانشجويان بخواهند در دانشگاه‌ حاضر مي‌شوم


سردار جنگ تحميلي گفت: در دوره‌هاي مختلف رياست جمهوري پيشين هم القابي را به افرادي که مستقل بوده و تابع اشخاص نبودند، نسبت مي‌دادند و لذا يادآور مي‌شوم که علي‌رغم تمام شعارهايي که داده مي‌شود ما در جبهه‌اي منتسب به حضرت امام (ره) و انقلاب هستيم.
يادداشت/دلایل اضمحلال دموکراسی در آمریکا


دبير سياست خارجي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي طي يادداشتي به تبيين شعار توخالی دموکراسی آمریکایی، که خود را سردمدار دموکراسی و آزادی بیان و مشارکت سیاسی شهروندان می‌داند، مي‌پردازد.
ذاکري: برخورد قاطع مجلس با کساني که استقلال دانشگاه آزاد را لکه‌دار کردند


دبير جامعه اسلامي دانشگاه آزاد قم گفت: با توجه به فتنه 88 بايد کساني را که از استقلال دانشگاه آزاد سوء استفاده کرده و از امکانات آن براي رسيدن به مقاصد خود سود بردند مورد مواخذه قرار داد و آنها نيز موظف به پاسخگويي به نمايندگان ملت هستند.
صالحي: برگزاري کرسي‌هاي آزادانديشي نگاه باز مسئولان را مي‌طلبد


مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه اصفهان گفت: گاهي ناهماهنگي‌هايي در مسير اجراي کرسي‌هاي آزاد انديشي داريم که نگاه باز مسئولان را مي‌طلبد.
23 آبان روز بزرگداشت شهيد تهراني مقدم در دانشگاه شريف


از سوي ستاد دانشجويي مراسم بزرگداشت شهيد تهراني مقدم با حضور رئيس سازمان صنايع هوا در دانشگاه شريف برگزار مي‌شود.
اکبري: تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد به دور از هيجانات سياسي انجام شود


دبير كل تشكل‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي گفت: با توجه به نزديکي انتخابات رياست جمهوري شايد بهتر باشد که تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد به دور از هرگونه هيجانات سياسي انجام شود هر چند عاملان فتنه بايد به ملت ايران پاسخگو باشند.
آيت‌الله جوادي آملي: شیوخ منطقه مانع عمل صحیح به دین هستند


آیت‌الله جوادی آملی در پیام تصویری خود به همایش ژئوپولوتیک شیعه گفت: استکبار و صهیونیست مانع از ظهور دین بوده و شیوخ منطقه نیز مانع از برداشت و عمل صحیح به دین هستند، لذا آزاد کردن امت اسلامی از این موانع هدف اصلی بیداری اسلامی است.
کلانتری: اسلام در عمل به اصول دموکراسی از نظام‌های دموکراتيک جلوتر است


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران ضمن تبیین اصول دموکراسی گفت:‌ با توجه به نامه مالک اشتر که امیرالمؤمنین به زمامدار خود توجه به حقوق برابر میان همه افراد را متذکر می‌شود، باید گفت که اسلام در عمل به دموکراسی از نظام‌های دموکراتیک جلوتر است.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران: حق سوال از رئيس جمهور به ايجاد تنش منجر نشود


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم سیاسی تهران با بیان اینکه هر نوع گفتمانی از سوی مسئولان مثبت ارزيابي مي‌شود، گفت: مذاكره در تعدیل وضعیت کنونی کشور راهکاري مناسب خواهد بود و مسائل را به سمت اتحاد پیش مي‌برد.
نخستین همایش جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد در مشهد مقدس برگزار مي‌شود


مدیرکل تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری نخستین همایش جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد در مشهد مقدس خبر داد.
بيانيه‌: مسئولان رهنمودهاي مقام معظم رهبري را سرلوحه کار خويش قرار دهند


دفتر تحکیم وحدت و 25 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ها در بيانيه‌اي لزوم توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري براي بهبود فضای سیاسی‌فرهنگی دانشگاه‌ها را از مسئولان خواستار شدند.
حاشيه‌ نگاري/درخواست امنيت دانشجوي کرجي از فرهاد دانشجو/30 سال حرف ناگفته با رئيس دانشگاه آزاد


مراسم گراميداشت بانوان فرهيخته دانشگاه آزاداسلامي که در واحد علوم تحقيقات برگزار شد با حاشيه‌هايي همراه بود.
رجايي‌فر: تفاوتهاي تسخير لانه جاسوسي آمريكا با سفارت انگليس


يكي از فعالان دانشجويي در تسخير لانه جاسوسي آمريكا در سال 58 ، به تحليل تفاوتهاي اين اقدام انقلابي با اشغال سفارت انگليس در سال گذشته توسط جمعي از دانشجويان پرداخت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار