رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در تلاش برای ایجاد بانک مختص دانشگاه آزاد هستیم هر چند که تاکنون موافقتی از بانک ملی در خصوص این امر را دریافت نکردیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشيه يادمان شهداي گمنام که در دانشگاه علوم و تحقيقات برگزار شد،‌ در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره تحقیق و تفحص عملکرد دانشگاه آزاد گفت: تحقیق و تفحص  دانشگاه آزاد در مدت 30 ساله مدیریت سابق دانشگاه آزاد اسلامی مطرح است که در این باره دو مطلب اساسی وجود دارد که تفکیک آن از هم لازم است. 

وی با بيان اينکه از نظرات مجلس درباره تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی تبعیت و طبق مصوبه مجلس عمل خواهیم کرد، گفت: در رعایت قانون مخالفتی با مجلس نداريم اما سوال اينجاست که آيا برای پیگیری دانشگاه آزاد زمان خوبی را در نظر گرفته‌اید یا نه.

دانشجو با توجه به نزدیک شدن تحولات سیاسی کشور در خصوص انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص باید در شرایط عادی صورت گیرد تا بتواند به طور اساسی بررسی شود و به نظر ما بررسی آن در زمانی که مباحث سیاسی ریاست جمهوری در کشور مطرح است ممکن است باعث مخدوش شدن یا بی‌نتیجه ماندن این امر شود.

وی در خصوص ارزیابی برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد گفت: ارتقاء‌ کیفیت در فرهنگ و آموزش یکی از اهداف‌مان است و در این خصوص فعالیت‌های بسیاری را انجام داده‌ایم.

دانشجو اضافه کرد: امروز در دانشگاه آزاد فعالیت فرهنگی در راس امور است و در این حیطه شاخص‌های بسیاری را برای ارتقاء فضای فرهنگی دانشگاه در نظر داریم.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: یکی از امور فرهنگی که در این چند ماه رخ داده است بحث کرسی‌های آزاد اندیشی بوده که برای مثال در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات حدود 6 نشست تخصصی برای بررسی موضوعات روز برگزار شده است.

وی در خصوص شایعه کسری بودجه در دانشگاه آزاد گفت: وقتی دانشگاه آزاد را تحویل گرفتیم حدود 2 هزار و 600 میلیارد بدهی مالی داشت و از سویی با کسری بودجه هزار و 100 میلیاردی برای تامین حقوق کارکنان و استادان روبرو بودیم که در این خصوص به دنبال ایجاد منابع مالی جدید برای تامین کسری بودجه‌ها هستیم.

دانشجو در ادامه اضافه کرد: در تلاش برای ایجاد بانک مختص دانشگاه آزاد هستیم هر چند که تاکنون موافقتی از بانک ملی در خصوص این امر را دریافت نکردیم.

رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر درخواست دانشگاه آزاد از مجلس برای تخصیص بودجه مستقل گفت: سال‌هاست مجلس بودجه دانشگاه آزاد را به وزارت علوم می‌دهد تا این نهاد این بودجه را به دانشگاه آزاد واگذار کند.

دانشجو ادامه داد: خواسته ما این بود که این بودجه به طور مستقل و اختصاصی به دانشگاه آزاد تعلق گیرد هر چند که این بودجه تنها یک کمک‌هزینه تغذیه دانشجویی است و هزینه بالایی نیست،‌هر چند که این بودجه امسال به طور کامل از سوی وزارت علوم به ما تعلق گرفت.

وی در ادامه به تلاش برای تعامل بیشتر با مجلس اشاره کرد و افزود: ما به دنبال خلاقیت و فکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم و صرفا از نمایندگان مجلس تقاضای پول نداریم با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور نمی‌توانیم تقاضای زیادی از نظر مالی برای دانشگاه آزاد از مجلس داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه در خصوص از ارائه راه حلی برای دانشجویان بورسیه‌ای خارج از کشور از سوی دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: در این خصوص بخشنامه‌ای را ابلاغ کردیم که دانشجویان در خارج از کشور می‌توانند به بخش بین‌المللی دانشگاه آزاد انتقالی بگیرند که در این خصوص تخفیف‌هایی را نیز برای آنان در نظر گرفته‌ایم.

وی در ادامه به کاهش دانشجویان بورسیه‌ای دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی در نظر داریم اختصاص بورسیه به دانشجویان را کاهش دهیم.

گفتنی است؛ فرهاد دانشجو در جمع خانواده شهید بزی و همسر شهید رضایی‌نژاد و خانواده شهید آسوده از جایگاه این شهدا با اهدا لوحی تجلیل کرد.


انتهای پیام/

 

برچسب ها: فرهاد ، دانشجو ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار