شركت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برای روشنایی تاسیسات خود، بهره گیری از انرژی خورشیدی را در دستور كار قرار داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،روابط عمومی این شركت اعلام كرد: در نخستین گام از این انرژی پاك برای تامین انرژی روشنایی مسیر خط لوله انتقال نفت شاوور به اهواز استفاده شد.

این اقدام در پی مطالعات انجام شده از سوی مدیریت انرژی این شركت بر روی تاسیسات و برخی خطوط لوله انتقال نفت در قالب یك پروژه صورت گرفت.

در این پروژه كه افزون بر 400 میلیون ریال هزینه در بر داشته است با نصب 6 پایه روشنایی و 14 پنل 60 ولتی، انرژی خورشیدی به انرژی الكتریكی تبدیل و به كار گرفته شد.

براساس برآوردهای انجام شده با این اقدام سالانه 50 میلیون ریال در مصرف برق این تاسیسات صرفه جویی می شود ضمن آن كه بدلیل ساختار آب و هوایی منطقه و تابش مستمر خورشید در همه روزهای سال هیچ گونه قطع برق و خاموشی سامانه نخواهد داشت .

شركت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به عنوان قدیمی ترین و وسیع ترین شركت بهره بردار نفت و گاز كشور در گام های بعدی در نظر دارد به منظور تامین انرژی الكتریكی دیگر واحدها و تاسیسات در گستره این شركت از انرژی خورشیدی استفاده كند.

در این زمینه پروژه مشتركی میان واحد مدیریت انرژی این شركت و شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب تعریف و مقرر شده است یك دستگاه سامانه روشنایی خورشیدی روی یكی از چاه های نفتی در مسجدسلیمان نصب و درصورت موفقیت آمیز بودن به سایر واحدها تعمیم داده شود . /س
برچسب ها: انرژی ، خورشیدی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.