مرکز تحقيقات و نظر سنجي پيو نوشت مردم آمريکا بيشتر از انتخابات مسائل مربوط به طوفان سندي را دنبال مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اين مرکز در مقاله اي در پايگاه اينترنتي خود نوشت بيش از نيمي از مردم آمريکا ( حدود 53 درصد) مي گويند طوفان سندي و خبرهاي مربوط به آن، مسائل مربوط به انتخابات رياست جمهوري را تحت الشعاع قرار داده است. طبق جديدترين نظر سنجي اين مرکز که در تاريخ اول تا چهارم ماه نوامبر و بر روي هزار و يازده نفر انجام شده است مسائل مربوط به طوفان مخصوصا در قسمتهاي شمال شرق آمريکا بيشتر مورد توجه مردم بوده است.

هفتاد و سه درصد از کسانيکه در اين مناطق زندگي مي کنند گفته اند که اخبار مربوط به طوفان سندي را مرتب و بادقت دنبال مي کنند. اما اين آمار در بخشهاي جنوبي کشور 53 درصد، در مرکز 46 درصد و در غرب 43 درصد است. ميزان توجه به طوفان سندي بسيار بيشتر از توجه به طوفان آيساک بود که اوايل سال جاري ميلادي در آمريکا به وقوع پيوست.

 بر طبق اطلاعات اين مرکز طوفان سندي يکي از طوفانهايي بوده که از سال 1989 تا کنون بيشترين توجه را به خود معطوف کرده است. در مجموع 47 درصد گفته اند که اخبار مربوط به نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري 2012 را به دقت دنبال مي کنند که اين آمار نسبت به يک هفته قبل که 52 درصد بوده کاهش داشته است.

درباره مسائل اقتصادي بيشتر آمريکائيان( 55 درصد) مي گويند اخبار مختلفي اعم از خوب و بد درباره امور اقتصادي مي شنوند. سي و سه درصد مي گويند بيشتر اخبار اقتصادي بد است. اين آمار نسبت به ماه اکتبر که 28 درصد بود افزايش پيدا کرده است و فقط ده درصد از مردم مي گويند که اکثر خبرهاي اقتصادي خبرهاي خوبي است.

درصد کساني که مي گويند خبرهاي اقتصادي که مي شنوند بيشتر خبرهاي بد است نسبت به يک ماه گذشته افزايش پيدا کرده است. البته خبرهاي مربوط به قيمت بنزين کمي بهتر شده است. درباره وضعيت شغلي 46 درصد مي گويند خبرهاي مربوطه اکثرا بد است و 37 درصد مي گويند اخبار خوب و بد در اين مورد برابر هستند و فقط 14 درصد مي گويند که اکثر خبرها خوب است.
برچسب ها: پیو ، انتخابات ، مردم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار