انتخابات امسال بيشتر شبيه انتخابات سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ است که هر دو کانديداي رياست جمهوري از شانس برابري براي پيروزي برخوردار بودند. دراين نوع از انتخابات است که تقلب انتخاباتي توسط ماشين‌هاي راي‌گيري و شبکه‌هاي کامپيوتري مي‌تواند تعيين کننده باشد.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، انتخابات امسال، متفاوت از سال ۲۰۰۸ است که نفرت گسترده از رژيم نومحافظه کار جرج بوش و اقدامات جنگ‌طلبانه و مايوس‌کننده اين رژيم به باراک اوباما فرصت داد تا به طور گسترده‌اي پيش از انتخابات به عنوان رييس جمهور شناخته شود.
 
نگاهي به انتخابات سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴، ما را به ياد قابليت‌هاي بالاي جمهوري‌خواهان ارتجاعي در سرقت انتخابات از طريق تقلب در انتخابات، قضات فاسد و يا دست‌کاري در نتايج مي‌اندازد.
 
در انتخابات سال ۲۰۰۰، راي‌دهندگاني که احتمالا از دموکرات‌ها حمايت مي‌کردند، به طور سيستمي از ليست راي دهندگان فلوريدا حذف شدند و بعدا شمارش مجدد آراء نيز به دستور اکثريت مرتجع دادگاه عالي متوقف شد. افرادي که بديهي است به حاکميت قانون توجه نکردند و هر کاري براي راه‌يابي جورج بوش به کاخ سفيد انجام دادند.
 
در انتخابات سال ۲۰۰۴، نيز مرکز تقلب انتخاباتي در اوهايو بود که شک و ترديدهايي در مورد دست داشتن کن بلک ول جمهوري‌خواه معاون فرماندار اوهايو که به طور رسمي انتخابات اين ايالت را سازماندهي مي‌کرد، مطرح شد.
 
در انتخابات امسال تهديد تقلب در انتخابات در مقياس وسيع وجود دارد. اين تقلب از طريق نرم افزارهاي مخفي دستگاه‌هاي راي گيري و کامپيوترهاي متعلق به بخش خصوصي که شمارش آرا در بسياري از ايالات مردد و يا ايالاتي که صحنه رقابت شديد هستند، را برعهده دارند، امکان‌پذير است و چه بسا اين اقدام يک‌بار ديگر در اوهايو تکرار شود.
 
آيا تگ پسر رامني مي‌تواند بر شمارش آراي اوهايو کنترل داشته باشد؟
 
بيشترين خطر آشکار از اين حقيقت ناشي مي‌شود که آيا تگ رامني ممکن است ماشين‌هاي رايگيري در اوهايو را کنترل کند؟
 
تگ بزرگترين پسرميت رامني نامزد جمهوري‌خواهان که با مشارکت برخي از سرمايه‌گذاران وابسته به رامني،مرکز باين (Bain) را ايجاد کرده است که براساس گزارش‌ها از طريق يک شرکت با نام مرکز اچ آي جي (HIG) کنترل ماشين‌هاي راي شماري را در اختيار دارد.
 
شرکت اچ آي جي (HIG) معتقد است که در مقايسه با گروه هارت اينترسيويک (Hart Intercivic)يکي ديگر از شرکت‌هاي ماشين‌هاي راي‌گيري از کيفيت بالاتري برخوردار است.
 
اين شرکت از يک سال پيش، دومين و يا سومين شرکت بزرگ فعال در زمينه ماشين‌هاي انتخاباتي است وحتي در برخي گزارشها گفته مي‌شود که کنترل شرکت هارت اينترسيويک را نيزاز يک سال پيش نيز در اختيار گرفته است.
 
اين اخبار اولين بار توسط دکتر باب فيتراکيس، يک فعال سياسي برجسته نويسنده مجله مطبوعات آزاد (The Free Press) بازتاب داده شد.
 
مجله مطبوعات آزاد يک منبع خبري جايگزين است که از سال ۲۰۰۴، رهبري مبارزه با تقلب انتخاباتي را برعهده گرفته است.
 
بنابر نوشته وبلاگ براد، «شرکت هارت در مرکز آستن ماشين‌هاي راي‌گيري انتخاباتي را تامين مي‌کند و برگه‌هاي راي جدول‌بندي شده اين شرکت است که در راي‌گيري انتخابات رياست جمهوري امسال در همه اماکن يا بخش‌هايي از ايالات کاليفرنيا، کلرادو، هاوايي، ايلينويز، اينديانا، کنتاکي، اوهايو، اوکلاهاما، پنسيلوانيا، اورگان، تگزاس و واشنگتن مورد استفاده قرار مي‌گيرد.»
 
فيتراکيس بر روي خطر تقلب توسط مقامات "جنبش تي پارتي" در شهر هاميلتون منطقه‌اي در اطراف شهر سيسنسينتي در جنوب ايالت اوهايو تمرکز کرده است.
 
اين مقامات فعالانه از ميان پروتوفاشيسم‌ها که راست‌گراياني متعصب و راديکال هستند، افرادي را براي آزار و اذيت اقليت راي‌دهندگان در روز انتخابات به‌کارمي‌گيرند که اين اقدام هيچ شکي باقي نمي‌گذارد که آن‌ها در چه جايگاهي قرار دارند.
 
اين تضاد آشکار منافع که در قرار دادن پسر ميت رامني و ديگر دوستانش براي تحت اختيار گرفتن ماشين‌هاي راي‌گيري در ايالت اوهايو وجود دارد، توجه مجله فوربس، مجله بيزينس اينسايدر، نشريه تجاري سرمايه گذاران (Investors) و خبرگزاري يونايتدپرس را نيز که با منافع يک درصد ثروتمند آمريکا خصومت ندارند، به خود جلب کرده است .
 
ولي روزنامه‌هايي دست راستي نظير واشنگتن پست و مجله کليولند پلين ديلر (Cleveland Plain Dealer) تلاش مي‌کنند از دشواري اين موقعيت فضاخت‌بار بکاهند و آن را درحد يک معامله ساده برخي از ماشينهاي راي گيري قديمي "هارت اينترسيويک" تقليل دهند.
 
اما حزب دموکرات چه مي‌کند؟ فيتراکيس گزارش مي‌دهد که دموکرات‌هاي اوهايو هر کاري انجام مي‌دهند که واقعيت تقلب در انتخابات آتي را مخفي کنند يا آن را ناديده بگيرند. اين اقدام به دليل بيم آن‌ها از اين است که اگر به راي‌دهندگان در مورد اين خطر گفته شود، آن‌ها به سادگي از اين انتخابات نوميد مي‌شوند و در خانه هاي خود مي‌مانند.
 
بديهي است که اين واکنش‌ها يک ارزيابي هوشيارانه به شور و اشتياق پايين راي‌دهندگان به اوباما است که از سال ۲۰۰۸، بارها شاهد خيانت طرفداران خود بوده است.
 
ضمن اين که اين مساله بازتاب دهنده ناتواني ساختاري حزب دموکرات براي مبارزه از پشت سر است. البته ممکن است به بسياري از مقامات حزب دموکرات رشوه داده باشند.
 
مطبوعات آزاد همچنين فعلا در حال جمع آوري اسنادي در مورد راه‌هاي احتمالي تقلب به نفع ميت رامني در انتخابات است.
 
چند روز پيش فيتراکيس و برخي همکارانش تائيد کردند نرم افزارهاي تست نشده و بدون نتايج قطعي در سيستم‌هاي انتخاباتي به شکل قطعات نرم افزار تجربي بر روي سيستم انتخاباتي و راه حل هاي شرکت ماشين‌هاي راي گيري در ۳۹ شهر اوهايو نصب شده است و اين دست‌کاري‌ها به صورت کاملا مخفي انجام شده‌است.
 
مطبوعات ازاد همچنين گزارش داده است که جان هاستد معاون فرماندار فعلي اوهايواز حزب جمهوري‌خواه، در آستانه انتخابات رياست جمهوري، همچنان به حذف خاموش هزاران نفر از راي‌دهندگان در ليست‌هاي انتخاباتي ادامه مي‌دهد.
 
در ۲۸ اکتبر، فراکتيس و هاروي واسرمن نوشتند: «از نظر الکترونيکي، برنده اين انتخابات ميت رامني است. مگراين که شما هم‌اکنون اقدامي انجام دهيد و درسال‌هاي آينده خود رابراي مبارزه به منظور نجات آنچه از دموکراسي امريکايي باقي مانده است، آماده کنيد.»
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار