با اوج گرفتن موج اعتراضات مردمی در کویت پایتخت این کشور برای اولین بار در تاریخ اين کشور، با منع کامل عبور و مرور روبرو شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسلام وب، پایتخت کویت برای اولین بار در طول تاریخ خود شاهد بسته شدن خیان های اصلی و بسیاری از مکان های عمومی است و این امر به دلیل حضور پر حجم و متراکم نیروهای امنیتی برای جلوگیری از تظاهرات مردم به وقوع پیوسته است.
از سوی دیگر سازمان موسوم به "کرامت وطن" که تنطیم کننده تظاهرات بوده توانست با انجام ترفندی راهپیمایی عظیمی به را بیاندازد، با سرکردگی این سازمان و همراهی مردم مکان تجمع بارها و بارها تغییر یافت و با سرازیر شدن مردم نه از یک نقطه که از نقاط مختلف شهر و به هم پیوستن آنان در یک نقطه سیلی از مردم به راه افتاده که باعث راه بندان چند ده کیلومتری در کویت شدند.
نیروهای ویژه امنیتی نیز اقدام به دستگیری کورکورانه و پراکنده مردم کردند هر کسی را که در دسترس بود با خود بردند و از سوی دیگر با شلیک بمب صوتی و گاز اشک آور در صدد متفرق ساختن مردم برآمدند.
اما خواسته تظاهر کنندگان لغو قانونی است که به موجب آن فعالیت اپوزیسیون در کویت سرکوب خواهد شد و راه هر گونه تغییر عمدی در انتخابات های مختلف را نیز هموار می کند.
برخورد نیروهای امنیتی با مردم در حالی صورت گرفت که سازمان دهندگان راهپیمایی بر صلح آمیز بودن آن و عدم وارد کردن خسارت بر اموال عمومی تاکید کرده بودند، و گر چه "جابر مبارک الصباح" نخست وزیر کویت نیز اعلام کرده بود که حکومت تمایلی به استعمال زور ندارد مگر اینکه امنیت وطن و هم وطنان به خطر افتد که در این حالت حکومت در چهارچوب قانون از تمام نیروی خود استفاده خواهد کرد. اما به هر صورت پلیس این صلح را در هم شکست و باعث خساراتی نیز شد.
گفتنی است اعتراضات در حالی شعله ور شد که امیر کویت با حزب های مختلف وارد گفتگو شده بود تا بلکه از اوج گرفتن اختلاف میان دولت و مخالفان جلوگیری کند.
برچسب ها: تظاهرات ، کویت ، مردم ، مخالفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار