عضو هيئت مديره کانون سراسري انبوه سازان گفت: با افزايش قيمت مصالح ساختماني بايد مسکن مهر حداقل در هر مترمربع از 330 هزارتومان به 450 هزارتومان برسد.

حسن محتشم در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه افزايش قيمت مسکن مهر ناشي از رشد بي رويه قيمت مصالح ساختماني در چند ماه گذشته بوده است افزود: افزايش قيمت مسکن مهر بايد با  نظر مستقيم انبوه سازان و کارشناسان مسکن صورت گيرد.

وي ادامه داد: افزاي قيمت مسکن مهر بايد در مقاطع و بخش هاي مختلف ساخت انجام گيرد تا بخشي از اين افزايش جبران شود.

عضو هيئت مديره کانون سراسري انبوه سازان گفت: بايد تمام افزايش قيمت در مصالح ساختماني استفاده شده از جمله ميلگرد تا مصالح نازک کاري بايد رد نظر گرفته شود.

محتشم در ادامه تصريح کرد: قراردادهاي منعقد شده از سال 86 برپايه متري 330 هزارتومان محسوب مي شود، بنابراين بايد تمامي قراردادها در مراحل مختلف ساخت و ساز با نرخ هاي متفاوت افزايش يابد.

وي با بيان اينکه افزايش قيمت مسکن مهر اجتناب ناپذير است افزود: بايد افزايش قيمت مسکن متناسب با شرايط و در زمان هاي مختلف صورت گيرد.

**20 درصد افزايش قيمت مصالح ساختماني در قراردادها منعقد شده است

رئيس کانون سراسري انبوه سازان با بيان اينکه 20 درصد افزايش قيمت برعهده خود انبوه سازان است افزود: اين 20 درصد افزايش قيمت در تمامي قراردادهاي پروژه هاي مسکن مهر منعقد شده است.

محتشم در ادامه تصريح کرد: افزايش قيمت ايجاد شده در مصالح ساختماني بيش از 20 درصد بوده و اين براي انبوه سازان مشکلات بسياري به وجود آورده است.

وي در ادامه افزود: افزايش قيمت ميلگرد که در تمامي بخش هاي ساخت مسکن استفاده مي شود رشد صد درصدي داشته و اين خارج از 20 درصد منعقد شده در قراردادها بوده است.

**افزايش 80 درصدي مصالح ساختماني در سفت کاري

رئيس کانون سراسري انبوه سازان در ادامه توضيح داد: در بخش سفت کاري ساخت مسکن مهر انبوه سازان با افزايش قيمت 80 درصدي در بخش نازک کاري با رشد قيمت چند برابري روبه رو شده اند که بيش از قراردادهاي منعقد شده در مسکن بوده است.

وي با اشاره به اينکه بايد افزايش قيمت در مسکن مهر بين 40 تا 50 درصد باشد افزود: طبق قرارداد اوليه هر متر مسکن مهر 330 هزارتومان بوده که با افزايش قيمت مصالح ساختماني بايد حداقل به 450 هزارتومان برسد.

وي در ادامه اظهار داشت: افزايش قيمت مسکن مهر تاثير بسياري بر افزايش قيمت مسکن در بازار داخلي کشور خواهد داشت.

**جبران هزينه هاي بي رويه با افزايش وام

محتشم در ادامه تصريح کرد: در صورتي که افزايش قيمت مسکن مهر فشار بر متقاضيان وارد کند بايد مسئولان وزارت راه و شهرسازي اين رشد بي رويه را به صورتي جبران کند.

رئيس کانون سراسري انبوه سازان خاطرنشان کرد: در صورتي که مسئولان وزارت راه و شهرسازي با افزايش قيمت مسکن مهر موافقت نکنند بايد با افزايش وام بخشي از هزينه ها را جبران کنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار