متخصص نوروبايولوژي گفت : نتايج تحقيقات نشان از اميدهاي تازه در درمان بيماري اوتيسم دارند که نيازمند تامين بودجه هستيم .

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  حاضر در محل ؛دکتر نقي مومني متخصص نوروبايولوژي از کشور سوئد در نشست خبري امروز اظهار کرد: خوشبختانه درمان بيماريهاي اعصاب طي سالهاي اخير رشد خوبي داشته است به طوري که تحقيقات زيادي در اين عرصه پيگيري مي شود .
 
وي با بيان  اينکه با همکاري مرکز تحقيقات سلولي مولکولي و محققين دانشگاهي کشور سوئد موفقيت هايي در عرصه توليد کيت هاي تشخيص بيماري اوتيسم به دست امده است اظهار کرد: اين بيماري جزو سخت ترين بيماريها بوده و بيماران مبتلا نميتوانند با هيچ کس ارتباط برقرار نمايند.
 
دکتر مومني يادآور شد :بيماران مبتلا به  اوتيسم که به دليل اختلال در ساختار عصبي ايجاد شده و بيماران قادر به ايجاد ارتباط با محيط اطراف خود نيستندو در اين عرصه با مشکلات بسياري مواجه روبرو مي شوند.
 
وي با بيان اينکه ادامه داد : مطالعات نشان مي دهند که بيماري اوتيسم در مرحله مهاجرت سلولهاي عصبي در دوره جنيني اتفاق مي افتد که خوشبختانه نتايج تحقيقات ، خوب بوده است.
 
اين محقق با اشاره به اينکه با تحقيقات انجام شده در اين عرصه موفق به کشف پپتيد در خون شده به طوري که با انجام آزمايش ساده اي مي توان بيماري را در زمان کوتاهي تشخيص داد.
 
وي در پايان با بيان اينکه توليد کيت هاي تشخيص بيماري اوتيسم نيازمند تامين بودجه است خاطرنشان کرد : اين کيت براي اولين بار در کشور ما ساخته شده است ./ ع2
برچسب ها: اوتیسم ، بیماری ، سلول ، عصبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار