مدیركل بهزیستی استان اصفهان ازساخت و بهره برداری از نخستین مركز درمانی اوتیسم كشور در شهرستان نجف آباد به مناسبت هفته بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان 'محمود محمد زاده ' امروز در جمع خبرنگاران افزود: با اشاره به این که این مرکز با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال احداث شده است هدف از ایجاد این نهاد را ارائه خدمات توانبخشی شامل آموزش مهارت های ارتباطی، شناختی و اجتماعی و فراهم كردن زمینه مناسب برای رشد عقلی و شناختی كودك اوتیسم عنوان كرد.

مدیركل بهزیستی استان اصفهان همچنین از افتتاح 21 طرح با اعتباری بالغ بر 104 میلیاردو 185 میلیون و 200 هزار ریال به مناسبت هفته بهزیستی در استان اصفهان خبر داد.

وی افزود:شش طرح در حوزه پیشگیری،چهار طرح در حوزه اجتماعی ، دو طرح در حوزه مشاركت ها، شش طرح در حوزه توانبخشی و معاونت پشتیبانی و سه طرح عمرانی به بهره برداری می رسد.

محمد زاده همچنین از افتتاح یكهزارو 788 طرح اشتغالزایی به مناسبت هفته بهزیستی در استان خبر داد.

وی به افتتاح اولین ورزشگاه خاص معلولان در 26 تیرماه سالجاری اشاره كرد و گفت:احداث این ورزشگاه یكی از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان بود.

مدیركل بهزیستی استان اصفهان همچنین از افتتاح اولین مركز سالمندان تخصصی بدون یارانه ای در منطقه جی اصفهان به مناسبت هفته بهزیستی خبر داد.

وی توسعه مراكز سازمان بهزیستی و ساماندهی مراكز اقامتی میان مدت برای درمان اعتیاد را از برنامه های سازمان بهزیستی در سالجاری عنوان كرد.

مدیركل بهزیستی استان اصفهان یادآور شد: هم اینك 25 مركز اقامتی ترك اعتیاد در استان اصفهان وجود دارد كه تا پایان سالجاری مجوز 30 مركز جدید اقامتی ترك اعتیاد دیگر در این استان صادر می شود.

محمدزاده با بیان اینكه این نهاد دارای 59 وظیفه و 148 ریز فعالیت است، افزود: یكهزارو 775 مركز بهزیستی در استان اعم از مهدهای كودك، خانه های خاص نگهداری كودكان بی سرپرست، شیرخوارگاه ها، مراكز مشاوره ژنتیك، مراكز اقامتی ترك اعتیاد و مجتمع های بهزیستی وجود دارد.

یادآور می شود 25 تا 31 تیرماه هفته بزرگداشت بهزیستی نامگذاری شده است./س

برچسب ها: اصفهان ، بهزیستی ، اوتیسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.